Planet of the Apps in première op Apple Music

Raymon op 07 juni 2017 9 reacties Laatste door UtregCity

De eerste door Apple geproduceerde serie is in premiere gegaan. Op Apple Music is aflevering 1 van Planet of the Apps nu te bekijken. In de serie pitchen ontwikkelaars hun app-idee voor een kritische jury die uit vier celebrities bestaat.

In de eerste aflevering worden onder andere apps voor Augmented Reality en een dating-app voorgesteld. De pitches worden gegeven terwijl de bedenker van een roltrap komt. Geen elevator, maar een escaltor pitch.

Strijd om 10 miljoen kapitaal

De jury bestaat uit actrices Jessica Alba en Gwyneth Paltrow, zanger Will.i.am en durfinvesteerder Gary Vaynerchuk, die voorheen succesvol Snapchat, Uber, Facebook en Twitter investeerde. Net als bij The Voice nemen de juryleden de kandidaten die doorgaan op in hun team. Het programma wordt gepresenteerd door Zane Lowe, die ook een programma op de radiozender van Apple Music, Beats 1, presenteert.

Na een periode van ontwikkelen en verbeteren met ondersteuning van professionals, gaat de strijd verder om financiering van Lightspeed Venture Partners te krijgen. De winnaar ontvangt $ 10.000.000 aan kapitaal en wordt uitgelicht in de App Store.

Eerste aflevering voor iedereen te bekijken

Abonnees van Apple Music vinden iedere week een nieuwe aflevering in iTunes of de Muziek-app van iOS. Wie geen abonnee is, kan de eerste aflevering gratis bekijken via de website van het programma.

Meer series op komst

Planet of the Apps is de eerste, maar niet de laatste serie van Apple. Op 8 augustus gaat Carpool Karaoke in premiere. Deze serie begon als onderdeel van de Amerikaanse Late Late Show van komiek James Corden. Apple heeft het concept gekocht en aangepast. Zo wordt niet alleen gezongen, maar ook vanaf de achterbank geïmproviseerd met instrumenten. Corden zal de eerste aflevering presenteren en daarna geven artiesten het stokje aan elkaar door.

Raymon is vaste redacteur bij OMT, maar noemt zich liever redactieninja. Ook te volgen op Twitter en wekelijks te horen in de TechSnacks Podcast. Lees meer artikelen van Raymon.

En nu?

9 reacties

Profielfoto

error op 07 juni 2017

Origineel format. Not.

Profielfoto

DosEquis op 07 juni 2017

Het komt op mij allemaal erg geacteerd over. Scripted reality is niet mijn genre.

Profielfoto

polansky op 07 juni 2017

Toen ik las dat Apple zijn eerste serie online had gezet, dacht ik aan iets als Twin Peaks, Game of Thrones, House of Cards. Niet aan iets als een veredelde commercial.

Dit is gewoon pulp van het niveau SBS reclame tv op zondagmorgen.

Profielfoto

imathijs op 07 juni 2017

Wtf is dit? Tenenkrommend en niet passend bij Apple. Alhoewel ik niet meer weet wat Apple wil uitstralen dezer dagen…

Profielfoto

KarelWillem op 07 juni 2017

Ik vond het best aardig.

Lekker via Google Chrome en de Chromecast Ultra gekeken, om in stijl te blijven.

Profielfoto

html-junky op 07 juni 2017

Opzich best wel vermakelijk

Profielfoto

Zakske op 07 juni 2017

Planet of the Apps review: Apple’s foray into original content is “bland, tepid” and a “barely competent knock-off of Shark Tank”

Het verdict van Variety is in ieder geval niet erg positief.

Profielfoto

KarelWillem op 08 juni 2017

Origineel format. Not.

.
Voorlopig is niets wat er op dit gebied op de planning van Apple staat ook maar vaag gebaseerd op een eigen idee natuurlijk.

Profielfoto

UtregCity op 08 juni 2017

Heb gisteren ook even gekeken (gewoon via AppleTV en Apple Music KarelWillem) en vond ’t wel een aardig programma. Kijk uit naar de volgende afleveringen. :cool:

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?