.0 .1 en .bat

Ik heb dus 3 bestandjes gesplit over 2 cd's wat 1 bestand moet worden.. Iets met de extensie .0 iets met de extensie .1 en een bestandje met de extensie .bat. Ik moet denk ik dus met een bepaald programma via deze .bat file de bestanden samen brengen, maar is dit ook mogelijk met een programma voor de mac? Of is dit enkel bestemd voor PC gebruikers?

Een .bat bestand is een batch bestand, gewoon een klein stukje script.

Open de .bat file eens in texteditor, waarschijnlijk staat er een commando in om de bestanden
samen te voegen, misschien met (un)arj, pk(un)zip of iets dergelijks.

Om de .bat te openen heb je idd een PC nodig, maar misschien dat Stuffit de 2 bestanden ook wel slikt ?

Probeer dus eens het .bat’je uit te lezen en post hier even wat er in staat.

Dit is wat er in staat:

copy /b “bestand.avi.0” + “bestand.avi.1” “bestand.avi”

Beide bestanden worden daarmee aan elkaar geplakt. Aangezien het AVI's zijn kan je ze gewoon in een filmpjes editor achter elkaar plakken.

In de terminal kan je denk ik hetzelfde proberen met

cat bestand.avi.0 > bestand.avi
cat bestand.avi.1 >> bestand.avi

(let op de 2e keer dus met dubbele > zodat het er achter geplakt wordt)

Ik weet alleen niet zeker of “cat” wel binaire bestanden ondersteunt. (unix freaks aanwezig hier?) Maar dat zal je snel genoeg zien als je het resultaat afspeelt in een movie player.

Hehe lekker stom... Als je die .0 en .1 eraf haalt blijken het gewoon afspeelbare .avi bestandjes te zijn inderdaad! Bedankt, dat UNIX commandje werkt ook.