1,5 gig ram check uitschakelen?

ik heb een paar dagen geleden op de support page van apple een artikel gevonden hoe je ram check tijdens het opstarten kunt uitschekelen, nu wil ik dat ook echt doen aangezien de ram goed werkt, echter

ik kan de pagina niet meer vinden waar uitgelegd staat hoe?! en heb hem niet gebookmarked

is er iemand die weet hoe je dit moet doen?
ik dacht dat het iets wat met option+command en nog iets in te drukken tijden opstarten, maar kom er echt niet op, google levert ook niets op, enkel hoe hetin os 9 moet…

frustrerend…

Staat 'ie niet meer bij je geschiedenis in je browser?

nee die wordt om de ee of andere reden maar een dag bijgehouden, en ik heb geen sfari enhancer geinstalleert...

Lang leve google:

[quote:8de2137322]To disable the RAM, open the Memory control panel while holding down the command and option keys. This will display an option you don’t usually see within the Memory control panel: Startup Memory Tests. Click on the No radio button and quit the Memory control panel. Next time you start or restart your Mac, the startup RAM test will be disabled.[/quote:8de2137322]

en kun jij in osx nog een memory panel vinden??

dat is dus de os 9 manier, die vond ik ook ja

ok, maar waar is de "memory control panel" dan, tijdens het opstarten?

zover ik weet in osx, kan je in je open-firmware opgeven hoeveel ram er gechecked moet worden, je kan je open-firmware variabelen bekijken door 'nvram -p' in de terminal te typen.

daar staat zoiets als [i:52013d5285]selftest-#megs[/i:52013d5285] in. In de OpenBoot specificatie/reference staat dat de hoeveelheid wat in deze var is opgegeven aangeeft hoeveel RAM er getest wordt bij het opstarten.

dus dat is een mogelijkheid.

succes, als ik nog meer weet hoor je het nog.

Edit: je kan in je open firmware komen door te booten met [command] + [option] + O + F.
(denk aan Open Firmware)
hier kan je dan die variable setten dmv ‘setenv <param> <value>’

selftest-#megs staat op 0, moet ik het op -1 zetten om de test uit te zetten? 0 lijkt mij dat hij alles test, en een getal zoals 128 dat hij niet meer dan dat test. of zit ik nu grondig mis?

edit: bij nader inzien, volgens mij is dat niet waar.