1 Beeldscherm uitzetten

Weet iemand hoe ik in OS X (10.4.2) een van de twee beeldschermen die aangesloten zijn kan uitzetten zonder een kabel uit te trekken. Als ik op de on/off toets druk gaat m'n computer gewoon in sluimer. Wil gewoon naar een dvd kijken op m'n ene scherm en ondertussen niet m'n mail zien op het andere scherm...

Bedankt voor de hulp.

Systeem voorkeuren kan je je beeldscherm ook in de bovenbalk zetten moet je wel ff weten of je hem dan ook uit kan zetten. Zal ff voor je kijken

EDIT: [img:adc5159c7f]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8517[/img:adc5159c7f]

en eh… weet niet zeker of je hem zo ook uit kan zetten…

er is een setting onder fullscreen preferences van dvd player genaamd: Dim other displays while playing

probeer die eens

ik zou dit ook wel graag willen weten volgens mij is dat van DVD player aleen wanneer je een DVD afspeelt

er zit toch een power knop op je externe scherm gebruik die gewoon zou ik zeggen en als ie aan een book hangt gewoon je lcd scherm helemaal dimmen met de brightness knop dan is de lcd uit.

maar de muis gaat wel nog over op het andere scherm volgens mij is de vraag dat je gelijk met 1 scherm werkt dus niet dat je je muis kwijtraakt in het andere

edit: sorry heb eerste berichtje niet goed gelezen :stuck_out_tongue:

[quote:4232e6bac7="leovst"]maar de muis gaat wel nog over op het andere scherm volgens mij is de vraag dat je gelijk met 1 scherm werkt dus niet dat je je muis kwijtraakt in het andere[/quote:4232e6bac7] Da's dan inderdaad nog een probleem. Echter, Superune's vraag betreft het kijken naar een DVD. Ik doe zelf bij voorkeur niets met m'n muis als ik een film aan het kijken ben...

Superune: Gaat je computer in sluimer als je 1 van de 2 monitoren uitzet? da’s gek…

Ik denk dat superune een imac heeft met een extern beeldscherm, als je dan op de powerknop van de imac drukt gaat ie in suimer.

Ik zit eigenlijk met de zelfde vraag omdat ik nu een externe monitor op mijn iMac G3 heb omdat het scherm van deze maar halve groote heeft…maar nu staan er dus wel constant twee schermen aan! Is er een mogelijkheid om het scherm van de G3 uit te schakelen en dus alleen het beeld van de externe monitor te gebruiken!? Zou wel fijn zijn als dit kun zonder met kabels te rommelen binnen in de G3.

Ook namens mij bedankt :slight_smile:

groet, Stef

Je moet wel lezen wat ik schrijf stef , voor het interne scherm gewoon met de helderheid/brightness knop op min drukken tot ie zwart /uit is en voor het externe scherm de powerknop van het scherm.

edpannelap: da's wat ik zocht! Thx.

BTW: geen power of ibook maar een G5 met twee schermen: LCD 23 inch en een Studio diplay 19 inch. Als ik op een van de powerknoppen druk van m’n scherm gaat de G5 inderdaad in sluimer. Druk ik op dat andere knopje (je zou denken brightness) openen de display preferences.
Een scherm uitschakelen (niet dimmen) zonder een kabel uit te trekken is me dus nog niet gelukt. Maar dat was niet echt het probleem. Kan nu naar DVD kijken zonder storend licht te hebben van het tweede scherm.

Peace & hairgrease