1 desktop op 2 schermen met MacBook(Pro) ??

hallo, ik wil snel overstappen van pc naar mac ... heb al gecheckt of al mijn randapparatuur aanspreekbaar blijft (yes !!!) maar ik zoek nog een oplossing voor de volgende situatie: Momenteel gebruik ik een Dell laptop (M90) met extra externe monitor (Philips 19") waarbij ik mijn desktop over de 2 schermen verdeel. Dus geen kloon van dezelfde desktop maar een extra scherm om op te werken. Ik gebruik ook een extra tooltje om het spannen van de desktop nog efficienter te maken (Ultramon).

Kan ik dit ook bereiken met een MacBook of MacBook Pro EN met mijn bestaande LCD monitor (VGA aansluiting)?

Ja hoor... gewoon inprikken in je dvi en je desktop wordt gewoon groter.... ik heb aan mijn MBP een ouwe ordinaire Dell 20" hangen als ie op mn bureau staat en dan heb ik lekker de ruimte!

En je kan dan ook nog de externe monitor z’n eigen achtergrondje geven… die hoeft dus niet hetzelfde te zijn als je laptopachtergrond… leuk he! :stuck_out_tongue:

dvi naar vga kabeltje bij je MacBook pro bestellen en klaar is kees. je dock blijft wel op een van de 2 schermen staan (behalve als je kloont maar dat was de bedoeling niet) je kan ook op beide schermen een andere walpaper plaatsen net als bij ultramon.

succes met je aanschaf

[quote:d319a70d87="ralphm"][...]En je kan dan ook nog de externe monitor z'n eigen achtergrondje geven.... die hoeft dus niet hetzelfde te zijn als je laptopachtergrond.... leuk he! :P[/quote:d319a70d87]Hoe zit dat dan? Kun je een screenshot van de burobladvoorkeuren maken?

[quote:df910444d4="Bor"][quote:df910444d4="ralphm"][...]En je kan dan ook nog de externe monitor z'n eigen achtergrondje geven.... die hoeft dus niet hetzelfde te zijn als je laptopachtergrond.... leuk he! :P[/quote:df910444d4]Hoe zit dat dan? Kun je een screenshot van de burobladvoorkeuren maken?[/quote:df910444d4]

op elk venster krijg je een keuze scherm als je je wallpaper gaat instellen

[quote:02c7b67034="macjk"]dvi naar vga kabeltje bij je MacBook pro bestellen en klaar is kees.[/quote:02c7b67034]

Bij de MBP zit een verloopkabeltje van DVI naar VGA inbegrepen :wink:

[img:0710c5d21d]http://farm3.static.flickr.com/2414/1805151989_9e4fe12021.jpg[/img:0710c5d21d]

Dan krijg je zulke spaces, ik weet niet meer hoe het zit, maar bepaalde spaces zijn voor je ene monitor, en andere weer voor het andere scherm.

Zoals je op de afbeelding laat zien. de rechter van de 2 spaces is steeds voor je ene monitor, de linker voor je andere monitor.

wow ... heel actieve community hier :-)

mag ik dan aannemen dat het niet werkt op een MB omwille van de graphic chip?

Werkt ook gewoon hoor, alleen 23 Inch is het maximale.

Waarom zou dit niet werken op een MacBook? Gaat vlotjes hoor..

ik kreeg tegenstrijdige berichten vanuit Apple shops ... in Zoetermeer zei men dat het niet kon ...

DUS: op een MB kan ik mijn Mac op native resolutie en een extern VGA LCD scherm op 1280x1024 aansturen met een gedeelde desktop … is dit correct?

Omdat dit een vereiste is, en omdat mijn geldbuidel niet oneindig groot is, zal dit de keuze bepalen tussen MB of MBP :?

[quote:a0c2658d24="OGT"]Waarom zou dit niet werken op een MacBook? [/quote:a0c2658d24]

tja … ik ben pc user … dus ik ga er standaard vanuit dat het niet werkt, dat ik drivers moet downloaden, extra tools moet zoeken, support moet bellen en dan uiteindelijk een andere grafische kaart ga kopen … :evil:

of anders gezegd: kan je demonstreren dat het wel werkt? :slight_smile:

Op een MBP gaat het in ieder geval zeker (ik gebruik het heel vaak), maar dat moet je niet weten zo te zien?

voor een MBP is het duidelijk ... maar ik heb eigenlijk maar een MB nodig dus als ik die extra centen kan uitsparen omdat het op een MB kan, dan wil ik het graag weten

uitgebreid bureaublad gaat perfect op een MACBOOK. ik kan het weten, want ik gebruik het elke dag ;-) Gewoon vga of DVI-kabeltje bijkopen in Apple store en je bent vertrokken.

click and play! :slight_smile:

Een MB kan een extern scherm maximaal aansturen tot 1680x1050px. Groter dan 23" kan je dus niet gaan. een MBpro kan wel groter.

[img:7dba14d809]http://img104.imageshack.us/img104/5374/84212103wo6.jpg[/img:7dba14d809]
In de bovenste afbeelding kun je je schermen rangschikken en door de witte balk bovenin te verslepen kun je kiezen welk scherm je hoofdscherm wordt.

Onderin zie je hoe het menu er uit ziet wat je oproept om je resolutie, rangschikking, kleuren te veranderen. per beeldscherm dus.

[quote:da2b039c26]ik kreeg tegenstrijdige berichten vanuit Apple shops ... in Zoetermeer zei men dat het niet kon ...

[/quote:da2b039c26]
Dat zijn natuurlijk verkooppraatjes. :slight_smile:

Nee de MacBook kan dat aan. Maximum is 23 inch, dat is genoeg voor HD!
De MacBook wordt best vaak onderschat hoor. :slight_smile:

turbo, nieuw icoontje? morello?

Ja klopt(ben grote van van Rage Against the Machine), dit is van het album Live At The Grand Olymipc Auditorium.

Snel herkend zeg! Goed bezig! :o