Ik ben van plan om te gaan switche van windows naar mac.
Nu wil ik de mac gaan gebruiken voor mijn fotografie, sims3 en verder de wat standaard dingen.
Op dit moment heb ik een 15" laptop en dit formaat is prima.
Nu heb ik natuurlijk een bepaalde budget
en twijfel ik tussen
Imac 24"
2.66GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
640GB Serial ATA Drive
€ 1399
MBP 13"
* 2.53GHz Intel Core 2 Duo
* 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
* Serial ATA-schijf van 250 GB (5400 rpm)
* SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW
€1399
De twijfel zit hem vooral in
Imac grooot beeldscherm niet portable
MBP kleinnn wel portable. (wel prima voor mij met internetten, maar ben bang veeeel te klein voor me foto’s)
Dus wat zal ik doen.
Nu zal ik er ook meteen bij zeggen dat ik niet veel aan het photoshoppen ben, wel gebruik ik veel picnik.
en neem ik alleen mijn laptop mee door het huis.
Ik ben van plan om te gaan switche van windows naar mac…
Nu heb ik natuurlijk een bepaalde budget…
MBP kleinnn wel portable. (wel prima voor mij met internetten, maar ben bang veeeel te klein voor me foto’s)
Dus wat zal ik doen.[/quote:b5f643b33e]
Welke het ook wordt, koop er in ieder geval een cursus Nederlands bij.
ik zou voor de iMac gaan, groot scherm & veel opslag.
ik stond ook voor deze keuze, ik ben toen voor de iMac gegaan en nu ga ik er een Macbook pro 13" bijkopen (dit komt omdat ik nu voor school etc. mijn mac er graag bij heb)
als je hem toch veel wilt verplaatsen zou ik voor de macbook pro gaan.
en @ Breuf, als je je postcount wil verhogen doe dat ergens waar je wel iets zinnigs te zeggen hebt
Dit is duidelijk een afweging tussen draagbaarheid enerzijds en schermgrootte en comfort anderzijds. Qua performance zijn beide computers immers ongeveer even sterk (de iMac is net iets beter). De iMac heeft verder een pak meer schijfruimte (640GB ipv 250GB).
Draagbaarheid is natuurlijk heel handig, maar heb je het wel nodig of niet?
Ik zeg: MacBook met een extern scherm als je je foto's groot wil zien. Voor de performance maakt het nauwelijks iets uit, en een MacBook sleep je net even wat makkelijker overal naar toe ;)
Overigens went 13 inch heel snel, ik vind het scherm niet snel te klein voor applicaties. Voor foto's bewerken kan dat natuurlijk een ander verhaal zijn.
Als ik jou zo hoor heb je het liefst een Macbook Pro 15", is de vorige generatie Macbook pro 15" niks voor je?
Volgens mij moet dat ook te doen zijn voor 1399 euro.
Of maak een combinatie... Ik zat een beetje met hetzelfde dilemma. Wat ik nu heb, macbook op een standaard op het bureau, met een 21 Inch samsung scherm (kosten geen drol) , apple toetsenbord en een logitech muis (draadloos). Dus op bureau he ik dual screen en is de samsung 'de master' , maar ik koppel alles heel snel los en ik heb het voordeel van de portable. Kan ik je aanraden iig. Succes met de keuze, en welkom!
Voor foto's: zeker een groot scherm nemen. Je kan ook de MacBook aanvullen met een goedkoop groot scherm, van Dell of zo. De Macbook is op zich krachtig genoeg.
Kijk, voordat ik m'n 24" iMac kocht had ik een 17" laptop van Toshiba die ik continu op m'n bureau had staan. Ik wilde toen een laptop, omdat ik af en toe ook eens beneden kon computeren. Achteraf deed ik dit te weinig en heb ik toch maar voor een desktop gekozen. Zo'n groot scherm is wel een verademing, moet ik zeggen en het is een stuk makkelijker werken. De 17" laptop van Toshiba is trouwens naar m'n neef.
Laat je net zoals ik, je laptop continu op je bureau staan neem dan een iMac. Als je hem vaak versleept neem dan een MacBook (Pro).
Als ik in de toekomst een laptop voor school nodig zou hebben, dan zou ik wel een MacBook (Pro) willen hebben. Waarschijnlijk wordt het dan geen witte, maar een unibody.
en wat heeft correct taalgebruik nu met windows versus mac te maken???
Ondertussen verplaats ik mijn laptop zeer vaak, gebruik hem meer dan 1 keer per dag op de batterij enz, maar toen ik hem pas kocht stond hij grotendeels op mijn bureau, kwam er pakweg 1 keer in de 3 maand af. Dit is weinig, maar daarvoor had ik een desktop, en die had ik toen ook 1 keer in de 3 maand ergens anders nodig, kon ik heel de boel gaan afbreken, zorgen dat ik een tafeltje had,…
Bij een laptop is 't stekkertjes eruit en gaan. Heb nog steeds een vaste pc in huis, maar een laptop met deftige batterij zou ik toch niet meer kunnen missen Dus 't is aan jouw, bestaat de kans dat je af en toe je computer ergens anders nodig hebt? ga dan voor de MB(P), anders voor de Imac. Je kan nog altijd een extern scherm eraan hangen.
In mijn ogen kan je het best kiezen voor wat je het meeste doet. Als je dagelijks achter de computer zit maar eens in de maand wel een laptop zou willen hebben dan zou ik toch een desktop kiezen. Dat is gemiddeld 30 dagen meer werkplezier.