1 mailprovider, 1iMac G5, 2 users, 2 mailadressen

Wie kan mij helpen?

Na jarenlange terreur van Gates en de zijnen, ga ik toch de overstap wagen naar :apple: .
(Wacht al 5 weken op mijn G5 17" - 1,8 Ghz - 1 Gb - AE - BT)

Waar ik op de pc moeite mee had, wil ik nu graag voorkomen:

Dat FastUserSwitch lijkt me fantastisch werken, maar is het ook mogelijk dat elke user zijn eigen mailaccount voor zich krijgt, wanneer deze zich aanmeldt?

Dus 2 adressen (beide tiscali), gescheiden in 2 users…

Graag jullie deskundige support!

groet,

Dat lijkt mij geen probleem. Feitelijk heb ik dezelfde situatie. Ik heb een Dotmac-account waar mail binnenkomt en m'n eigen account waar mail binnenkomt. Allebei afzonderlijk van elkaar. En ik zou het nog meer kunnen scheiden door een extra user aan te kunnen maken en de Dotmac-mail binnen te laten komen in User 1-omgeving en met FastUserSwitching naar de User 2-omgeving gaan om mijn eigen mail binnen te halen. Nu gaat het hier om 1 persoon namelijk ikzelf lol, dus is een tweede user aanmaken beetje omslachtig hehe...

Naast Mail kun je alle instellingen in een tweede omgeving zo instellen dat het het beste werkt voor de desbetreffende user van die omgeving.

Ben benieuwd of het gaat lukken.

Enne, wijs besluit om over te stappen naar :apple: :wink:

> Guusll

gefeliciteerd!

geen probleem, iedere user heeft z’n eigen instellingen voor programma’s, dus ook internetbrowsers (bv. bookmarks) en e-mail.

hoe je het in Apple’s Mail (bijgeleverde e-mailprogramma) instelt weet ik niet (ik werk met Entourage), maar het kan ongetwijfeld, en zal ook niet moeilijk zijn.

anderen kunnen je je daar vast bij helpen, als je met MS Office gaat werken, geef maar seintje als je Mac er is

groet

[edit: ik moet toch eens rapper gaan tikken… en m’n avatar weer updaten :-G]

[quote:f26eb00e4c="[url=http://www.apple.com/benl/macosx/features/fastuserswitching/]Apple's FastUserSwitch[/url]"]Medewerkers op een kantoor, leerlingen in een klas of gezinsleden die gebruikmaken van één computer, hebben via Snelle gebruikersoverschakeling direct toegang tot hun eigen gegevens, [b:f26eb00e4c]inclusief hun e-mail[/b:f26eb00e4c], persoonlijke contactgegevens, voorkeuren, bureaublad en programma's.Zo kan elk lid van een werkgroep of gezin of elke leerling in een klas beschikken over een aparte, persoonlijke gebruikersaccount, die snel en gemakkelijk toegankelijk is.[/quote:f26eb00e4c] ;)

ohja, is het niet 1,8GHz ? :stuck_out_tongue:

[quote:561b16ff05="GuusII"]Wie kan mij helpen?

Na jarenlange terreur van Gates en de zijnen, ga ik toch de overstap wagen naar :apple: .
(Wacht al 5 weken op mijn G5 17" - 1,8 Mhz - 1 Gb - AE - BT)

Waar ik op de pc moeite mee had, wil ik nu graag voorkomen:

Dat FastUserSwitch lijkt me fantastisch werken, maar is het ook mogelijk dat elke user zijn eigen mailaccount voor zich krijgt, wanneer deze zich aanmeldt?

Dus 2 adressen (beide tiscali), gescheiden in 2 users…

Graag jullie deskundige support!

groet,[/quote:561b16ff05]

Fantastisch dat je de overstap maakt! Je zal je het zeker niet beklagen :wink:

Je stelling klopt volledig! Als je switcht van gebruiker onder Mac OS X dan krijg je Mail (of ander email programma) te zien met de andere instellingen!

[quote:7c539105a1="Zweefvliegerke"][quote:7c539105a1="[url=http://www.apple.com/benl/macosx/features/fastuserswitching/]Apple's FastUserSwitch[/url]"]Medewerkers op een kantoor, leerlingen in een klas of gezinsleden die gebruikmaken van één computer, hebben via Snelle gebruikersoverschakeling direct toegang tot hun eigen gegevens, [b:7c539105a1]inclusief hun e-mail[/b:7c539105a1], persoonlijke contactgegevens, voorkeuren, bureaublad en programma's.Zo kan elk lid van een werkgroep of gezin of elke leerling in een klas beschikken over een aparte, persoonlijke gebruikersaccount, die snel en gemakkelijk toegankelijk is.[/quote:7c539105a1] ;)

ohja, is het niet 1,8GHz ? :P[/quote:7c539105a1]

Ja, sorry, is al veranderd!

Fast-user-switching is echt zwaar oké :D gebruik het zelf ook, elke user heeft compleet zijn eigen settings..

> Guusll

in mijn haast rap te tikken…voor de duidelijkheid:

Het maakt niet uit welk e-mailprogramma je gebruikt; je hoeft ook niets bijzonders aan te geven bij de instellingen. Eerst bij de ene user een ‘account’ aanmaken in het mailprogramma, vervolgens bij de andere user ook zijn/haar account gegevens invullen.

groet/ off

Bedankt allemaal,

ik heb er vertrouwen in…

eerst eens even afwachten wanneer ik mijn schatje kan verwachten…

dan horen jullie zeker nog van mij…