1 pen op twee wacomtablets

Ik vraag me af of je de pen van de ene wacom op de andere kan gebruiken? Ik heb iets geprobeerd maar het lukt niet. Wie o wie? :?: :?:

[quote:f252f9ba73="Torz"]Ik vraag me af of je de pen van de ene wacom op de andere kan gebruiken?[/quote:f252f9ba73] Zouden pen en tablet dan bvb middels een hardwarecode aan elkaar verbonden zijn :?: ... lijkt me niet anders zou je geen vervangende pen kunnen gebruiken indien er een defekt zou gaan.

Heb je e.e.a. getest bij gelijktijdig actieve tablets of de een uit en de andere aan (en andersom) :?:

Volgens mij moet dat kunnen als de pennen worden uitgewisseld van een zelfde type tablet (dus geen Wacom ArtPad tablet uitwisselen met een Graphire pen, dat gaat niet).

Hee Torz,

Ik heb begrepen dat dit gewoon moet kunnen. Iemand bij MacSupport vertelde me dit en ook heb ik ontwerpers zoiets horen zeggen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat de instellingen ‘in de pen’ zitten. M.a.w. dat je dezelfde instellingen hebt, achter welk tablet je ook zit.

Het enige dat ik dus kan bedenken is dat je misschien i.p.v. een Intuos 2 een Graphire moet hebben of zo. Zelf heb ik een Intuos 2, dus als je zondag ff een pen meeneemt, kan je meteen proberen…

Ik heb al een paar tabletjes gebruikt, maar ze konden niet met elkaars pen overweg. Wel als het hetzelfde type was! Zou dat met frequenties of zo te maken hebben? Geen flauw idee hoe dit eigenlijk werkt. Erg vervelend als je meerdere tabletjes hebt en je raakt de pen kwijt van degen die het meest gebruikt. (En een nieuwe pen is nog schreeuwend duur ook).

Heeft te maken met het electromagnetisch zijn of niet denk ik... Volgens mij was de ArtPad electromagnetisch (of -statisch, daar wil ik van af zijn). De Graphire niet volgens mij, maar het fijne weet ik er ook niet van.

Misschien klets ik nu wel onzin, ik weet ook niet meer hoe ik er bij kom, maar er staat me iets van bij…

WAAR IS DE WACOM EXPERT???
:wink:

Ik gebruik twee wacoms een is A5 en iets nieuwer en een is A4,maar beiden intuos. Op zoek naar de Wacom expert.... :(

Als ik het zo lees zou ik toch denken...

The Intuos2 Classic Pen has the same feature set as the standard Intuos2 Grip Pen but with a slimmer profile. With its optimum weight and balance it fits perfectly in your hand. Its unique design and pressure and tilt sensitivity make it the perfect freehand tool - for fatigue-free work over long periods.

Its ergonomic waisted grip area is equipped with the Double Side Switch and the pressure sensitive Eraser.

With Tool ID you can assign every Intuos2 Pen to each of your favourite brushes in supporting software (e.g. up to 256 in Corel´s Painter Classic) just swap pens to switch between software brushes.

Wacom maar gemailed.Dit was het antwoord:

If both the tablets are Intuos2 models ( model number on the back of the tablet will start with XD) you can use the pens interchangeably. The model number of both pens should start with XP. All you have to do is use the pen on the tablet. You will see a message on the screen that a new tool was recognised and it will appear in the ‘Tool List’ in the tablet properties. You don’t have to alter any settings.

Ik heb dus een intuos 1 en 2
:evil: :evil: