1 px verspringende knoppen in I.E.

Ik probeer een rijtje knoppen en velden te maken om een artikel te bestellen te maken. Ze staan in een regel, tussen de elementen moet een gelijke afstand zijn. De code is als volgt: [code:1:8df277cfb0]<div class="shoprow"> <form id="form_id0" name="form_id0" action="scripts/handle_form.php" align="right"> <span class="winkel_form"><input type="submit" id="submit" name="submit" value="Voeg toe" /></span> <span class="winkel_form">Aantal: <input type="text" name="aantal" size="3" /></span> <span class="winkel_form">Maat: <select name="maat"> <option value="premature">premature</option> <option value="medium">medium</option> <option value="allsize">allsize</option> </select> </span> <span class="winkel_form">Kleur: <select id="kleur" name="kleur" onchange="changeVisibility('pict_id0',document.form_id0.kleur.value);"> <option value="bruin">bruin</option> <option value="rood">rood</option> <option value="grijs">grijs</option> </select> </span> </form> </div> [/code:1:8df277cfb0]

De CSS is als volgt:

[code:1:8df277cfb0].shoprow {
padding-right: 20px;
padding-bottom: 10px;
}

.winkel_form {
margin-left: 20px;
float: right;
}[/code:1:8df277cfb0]

In safari werkt dit prima, maar in I.E. (6) staat elk volgende element (<span> element) 1 pixel verder naar beneden. Weet iemand hoe dit kan? En beter nog weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?

Met vriendelijke groet, Arjan

grote kans dat je je antwoord hier kan vinden: http://www.positioniseverything.net/explorer.html

Nou dit probleem heb ik niet gevonden. Maar de oplossing wel :D Door deze pagina heb ik weer wat trucs geleerd. (helaas)

Het bleek dat er eigenlijk geen verspringing was, maar dat een optiebox kleiner is in hoogte dan een input-veld, die is weer lager dan een knop. Daardoor kwam de knop te dicht bij de tekst eronder en werd deze afgebroken. :x

Gewoon slordig afgewerkt van MS. In Safari zijn al die elementen wel netjes even hoog, en bovendien veel mooier. Mocht ik mijn site maar alleen toegankelijk maken voor safari gebruiker. Het zou uren kloten schelen.

Wanneer zij je ookalweer dat alle browsers html hetzelfde gaan interpreteren?

Bedankt, groet Arjan