1:Werkt Magister op iPad(2) goed? en 2: extra geheugen?

Ben nieuw op dit forum, dus weet niet of het een grote zonde is dat ik een software EN een hardware vraag combineer?

Ik overweeg een iPad2 aan te schaffen, voor mijn werk als docent (tenminste dat is het excuus dat ik gebruik om de aanschaf te rechtvaardigen:-)). Het is alleen wel belangrijk dat Magister erop draait. Nou weet ik dat er een gratis app is ... iMaestro die Magister, dat normaal met Silverlight werkt, op de iPhone en iPad laat draaien. Mijn vraag is of er mensen zijn die daar goede dan wel slechte ervaringen mee hebben?

vraag 2 is, ik wil mijn iPad2 dan ook gebruiken om filmpjes of ander digitale content via een beamer te kunnen laten zien tijdens mijn lessen.
Het geheugen is natuurlijk behoorlijk beperkt, dus ben ik aan het zoeken geslagen, en vond een mogelijke oplossing, namelijk de 'Hyperdrive' zoals hier te vinden.. http://www.hypershop.com/category-s/119.htm .
Ook hier is mijn vraag of er iemand is die hier ervaring mee heeft? Ik ga er vanuit dat ik dan via mijn iMac er materiaal op kan zetten, en die dus op school met behulp van mijn iPad2 kan gebruiken.

Hoop dat iemand me kan helpen,

alvast bedankt,
jesper

Is een MacBook Air niet geschikter voor jouw doeleinden? Althans dat gevoel heb ik, maar die eerste vraag kan ik je helaas niet beantwoorden omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Vraag 2 vraag ik me af wat je er allemaal wel niet op wilt zetten en in welke kwaliteit, zo'n Hyperdrive schijnt toch niet helemaal goed te werken.

Nickalicious,
ik heb inderdaad ook een MacBook air overwogen, maar dat scheelt dan toch wel 800 euro (dan wil ik wel een wat ruimere versie namelijk), en met een 2 jarig vodafone abo, heb ik snel internet, betaal 42 euro p/maand en krijg de iPad2 erbij (dan betaal ik dus 10 euro p/maand voor mijn 14 Mb/s internet. Daar komt nog bij dat we volgend jaar gaan beginnen met laptopklassen, dan is het wel fijn om mijn digitale schoolboeken op een iPad te hebben waar ik mee rond kan lopen i.p.v.een laptop . Ik loop echt continue voor de klas en zit nooit achter mijn bureau.

Hooi Jesper,

Voor iMeastro kan je als school een code aanvragen, maar volgens mij kost dat weer extra geld. Er komt wel een app aan voor leerlingen en leraren, maar je weet hoe het gaat: dat duurt nog wel even.
En dan je tweede vraag. Ik zou een applicatie als dropbox gebruiken, werkt geweldig en werkt goed samen met je iMac.
En voor de beamer kan je trouwens een simpel kabeltje kopen in de Apple Store.

Jelmer

jelmer,

Via school kan ik inderdaad iMaestro krijgen, dus dat is het probleem niet, ik ben alleen benieuwd of het goed werkt op een iPad, dus of het gebruiksvriendelijk is. Ik zit in veel verschillende lokalen, dus een mobiel Magister produkt is wel erg fijn voor mij. En wat betreft dropbox... is dat dan in combinatie met zo'n hyperdrive?

via safari inloggen op magister lukt in ieder geval niet: magister heeft een silverlight plugin (van MS) voor je browser nodig en die is er niet voor de iPad...

Een mogelijkheid: je kunt met een VNC app inloggen op je computer thuis en van daaruit Magister benaderen

De app heet [b]Maestro[/b], geen iMaestro.

Het is om te beginnen al een iPhone, en geen iPad-app.
Dus erg mooi ziet het er niet uit.

Verder kan ik niet inloggen, omdat ik Server... en Uitnodiging... moet invullen.

Geen idee welke gegevens de app van me verlangt, want ik heb alleen een gebruikersnaam en wachtwoord

Ah, oké. Dit verklaart het. Ik ben een ouder, géén docent.
[quote]Maestro is de Magisterapp voor docenten. [/quote]

[quote]En wat betreft dropbox... is dat dan in combinatie met zo'n hyperdrive?...[/quote]Nee. Dropbox is een op zichzelf staande 'cloud'-service.

Je krijgt gratis 2 Gb opslag (en kan dat betalend upgraden).
Via een Dropbox-app op je iPad kun je alles in je Dropbox (die je vanaf je Mac of PC kan beheren) openen op je iPad.
Muziek, PDF's, teksten, films, noem maar op.

Mits je een goede Internetverbinding hebt, werkt dat heel fijn.

[img]/uploads/community/d094daad721f0dbbd4a807fc10f68538bb190841_0.jpg[/img]