1 x pollen

beste macgroupies,

Ik heb een (web) polletje gemaakt.

Ik stuit nu alleen nog tegen het probleem dat iedereen onbeperkt kan stemmen op mijn pol. (dat mag natuurlijk maar 1x)

Kan iemand mij uitleggen hoe je een cookie stuurt, checkt, en gebruikt om een bezoeker te redirecten (naar een result-page)

Bij het macromedia forum heb ik (zoals gewoonlijk) weer geen antwoord kunnen vinden. (ja… antwoorden waaronder staat dat het eigenlijk toch niet werkt, en of er misschien iemand is die het kan oplossen)

ik ben mij ervan bewust dat dit niet helemaal de juiste plek is om deze vraag te posten, maar omdat ik hier WEL antwoord krijg op mijn vragen doe ik het lekker toch.

op [url]http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Polls_and_Voting/[/url] staan heel veel poll php scripts. Er zal er vast wel een tussen zitten die met cookies werkt...

suc6

[quote:23102ecadc="Jør"]...maar omdat ik hier WEL antwoord krijg op mijn vragen doe ik het lekker toch.[/quote:23102ecadc]

En omdat dit niet de juiste plek is geven we lekker geen antwoord! :smiley:
(geintje)

Je kunt natuurlijk ook het ip adres van de stemmer in de database opslaan en een cookie plaatsen met de naam van de pol en de datum.

Helemaal makkelijk is als je de stemmers eerst laat registreren (als er meer dingen op de site zouden zijn die dat vereisen), dan zet je gewoon het usrID in de database bij de poll.

Is dit duidelijk of moet ik het wat meer uitleggen?

Is het opslaan van het IP-nummer noodzakelijk om de poll goed te laten functioneren dan?

De site moet vrij toegankelijk zijn dus dat is geen optie

graag! bijvoorbeeld: hoe je een cookie stuurt, checkt, en gebruikt om een bezoeker te redirecten (naar een result-page)

1) Opslaan van IP is niet noodzakelijk om de poll goed te laten functioneren. Je voorkomt op deze manier wel dat mensen met een inbelverbinding in dezelfde sessie nog eens kunnen stemmen. Mensen met ADSL/Cable hebben volgens mij vaak een vast ip adres, dus die kunnen zo en zo maar een keer stemmen.

1. Voor het uitleggen van de koekjes moet ik even iets weten, draait je server gewoon PHP?? Welke versie, weet je dat ook??

Moet zo een tentamen maken, als ik terugkom post ik wat links over hoe een cookie te maken enzo :slight_smile: