10.0 naar 10.3 - niet genoeg ROM(6Gb) op G3??

Helemaal klaar voor panter heb ik mijn hele schijf geformateerd met 10.0 om vervolgens de Upgrade disks van 10.3 te gebruiken.

Maar, bij de 1e schijf zegt hij dat mijn schijf niet voldoet 6.0Gb (5,1Gb vrij) met een rood bordje op de doelschijf waarin een uitroepteken staat.

Van mijn collega’s hoor ik dat hij 1,5 Gb slechts nodig heeft.

Hoe kan dit, want nu kan ik niet verder? :sealed:

Je hebt toch niet toevallig een beige G3? want os x 10.1 en 10.2 werken daar wel op, met 10.3 is de vereisten 'ingebouwd USB port' er bij gekomen. (en valt de beige G3 dus af)

workaround:
als je de inhoud van de schijf niet nodig hebt kan je beter hem opnieuw wissen. dat kan op twee manieren:
1-na opstarten van CD1 niet gelijk installeren, maar links boven in menu disk utility (of nederlandse variant) kiezen, en erase disk
2-in dat venster waar de HD met uitroep teken staat kan je (als ik me niet vergis) onderaan een knopje opties kiezen: kies dan erase en install.

overigens: wat staat er precies onderaan als je de disk met het rode uitroep teken aanklikt? in het venster staat een reden gegeven waarom niet kan.

maurits

Ik heb ook mot met m'n g3: De ata-HD wil maar niet functioneren als opstart-schijf. Het bizarre bij mij is dat ik Jaguar *wel* er op kan installeren, maar er *niet* van kan opstarten. Nou jaaaaah!

[quote:b753c468de="mjsanders"]Je hebt toch niet toevallig een beige G3?

workaround:
als je de inhoud van de schijf niet nodig hebt kan je beter hem opnieuw wissen. dat kan op twee manieren:
1-na opstarten van CD1 niet gelijk installeren, maar links boven in menu disk utility (of nederlandse variant) kiezen, en erase disk

2-in dat venster waar de HD met uitroep teken staat kan je (als ik me niet vergis) onderaan een knopje opties kiezen: kies dan erase en install.

overigens: wat staat er precies onderaan als je de disk met het rode uitroep teken aanklikt? in het venster staat een reden gegeven waarom niet kan.

[/quote:b753c468de]

Nee, een blauw/witte

1- Zit niet bij 10.0 opstartschijf
2 - Gaat niet, deze is lichtgrijs/inactief.

‘Overigens’
Het probleem is 6 Gb en er is 5,1 Gb vrij, alsog hij zoveel nodig heeft voor installatie!! Ik kan dus niets wissen erasen of doorgaan.

Kan je daar wat mee??

Dus niet vanaf 10.0 opstarten, maar van 10.2.1 als beginschijf. Wis 10.0 voordat je verder gaat met installeren. Installatie was nu simpel (duurde even, maar dan heb je ook wat).

Inderdaad ook gekozen voor speciale installatie, want al die talen gebruik ik niet en ik heb maar 1 merk printer nodig. Dat scheelde enorm trouwens.

Internet installeren ging ook prima (zonnet/ADSL).
Ik heb nu zelfs MEER ROM-geheugen
(was 1,5 met OS9 en 10.1.5, nu 4,2!!! met 10.3)
Mijn DVD doet het nu ook weer.
Hij is sneller geworden!

Yeah! 8)