10.2.4.

(bron: Thinksecret.com)

Deze week is 10.2.4. naar (bevoorrechte) klanten verzonden, ook de server-editie, om te testen. Deze ‘seeds’ (=zaden) worden bij Apple [i:fce6301554]Jaguar Pink[/i:fce6301554] genoemd en zijn genummerd als ‘build 6I13’, zo meldt thinksecret.com. Deze ‘builds’ zijn op je eigen MAc overigens terug te vinden door te klikken op “over deze Mac” onder het appeltje.

In het pakket stond geen lijst van ‘bugfixes’ vermeld. Wel denken de relaties van Apple dat de nadruk van de testen komt te liggen op ATI/NVidia software, audio software, CoreGraphics, printen, de Finder (inclusief zoekfunctie), Sherlock, and the HIToolbox[, of High Level Toolbox. Apple heeft voor de servereditie tests gevraagd voor ‘directory services’, internet en mail, ‘file services’, ‘Workgroup Manager’ en ‘NetBoot/Network install’.

Tijdens de macworld Expo in Frisco was een eerdere versie van 10.2.4. al te bewonderen. De nieuwe powerbooks waren geladen met zaadje 6J11 waarmee bv. de lichgevende toetsenborden en de ‘GeForce4 Go’ serie al werd ondersteund. Testen wijzen uit dat dit zaadje al kleine updates bevatte voor vele programma’s en apparaten, zo ook die van Bleutooth.

[img:fce6301554]http://www.thinksecret.com/archives/1024bluetoothserialutility.jpg[/img:fce6301554]

Meerder bronnen denken dat Apple ook de veiligheid verder dichtspijkert met dit nieuwe zaadje.

Andere zaken die aan de orde komen in 10.2.4 :

• Oplossing voor bevoegdheden-probleeem van Mac Os X Server. (Bij kopiëren naar een server kregen de bestanden verkeerde bevoegdheden mee.)
    -Fabriceren van tal van populaire drivers voor geluids- en videokaarten.
    -Audioverbetering. (24-bit audio met een 196 Khz [i:fce6301554]sampling rate[/i:fce6301554].)
    -Ondersteuning voor SoundBlaster, Extigy Audigy and Audigy 2 drivers. Video: ondersteuning voor grafische kaarten o.a. NVidia Quadro 980, 900, and 750XGL. tevens voor ATI’s Fire GL series.

• Apple werkt ook aan het stabaliseren van de I/O Kit. (I/O Kit is de “device driver subsystem of Mac OS X”.) Met name op het gebied van de SAM-implementatie. In 10.2.2. was de doorvoercapaciteit nog maar 110 Mb/sec, in OS9 was dat al 210MB/sec en in 10.2.3. 190 MB/sec. Velen hopen dat Apple PCI-X ‘slots’ installeert in de nieuwe moederborden, want onze windowsvrienden halen meer dan 518 MB/sec. (!)

Ik wil m'n dope

Interessant stukje!

Zeg Nankovic, zo'n artikeltje mag wat mij betreft ook wel op de homepage van MacOSX.nl! Toch Adriaan en anderen? Dus wat let je en schrijf af en toe een artikeltje... :oops: :lol: 8) :wink:

interessant verhaal!

Nu maar hopen dat ie snel voor ons "gewone gebruikers" uitkomt....

zijn wij dan geen bevoorrechte klanten meer? :(

Ik heb toch braaf elk OS gekocht?! MIschien had ik toch beter die .mac aangeschaft :wink:

[quote:2aeffe8f09="MacAttack"]MIschien had ik toch beter die .mac aangeschaft :wink:[/quote:2aeffe8f09]

Tja, ik heb braaf 10.1 EN 10.2 aangeschaft EN heb ook nog eens 2 .mac accounts… maar ik ben nog steeds in afwachting van 10.2.4 hoor. :wink: