10.2 alleen root user ? - Finder quit bij andere gebruiker

Na veel problemen met 10.5.1 (zie andere topic), toch maar besloten om 10.2 te installeren. Na een clean-install (partitie echt gewist) een standaard gebruiker aangemaakt. Ook de root user aangelegd. Nu het probleem: - Als ik inlog met mijn account (standaard tijdens installatie aangemaakt), en ik vraag de gegevens op via "about my mac", of geef restart, shut down of log out, quits de finder en start alleen de finder opnieuw op. Mijn computer kan ik niet gewoon uitzetten, moet echt restarten in OS 9 om "netjes" uit te zetten. Log ik in als root user heb ik deze problemen niet. !!! Ook heb ik "dummy" gebruikers aangemaakt, maar deze hebben WEL de problemen. Iemand enig idee wat dit kan zijn, en eigenlijk nog belangrijker "wat is de oplossing"..... (alle repair utilitys al geprobeerd, PRAM zappen, -reset all gegeven)

???

Waar heb jij 10.5.1 vandaan??  :p  ;)

Dennis

Sorry moet inderdaad zijn 10.1.5... Maar na een weekend "Geklooi" gooi je wel eens dingen door elkaar !!!!!!!!!!!!!!!!!

misschien gooi je meteen maar X.2.1 erover?

misschien is het dan verholpen?

wat je ook kan doen is de schijft na te kijken en eventueel te repairen:

start op als single user [tijdens opstart appeltje s]
type in: fsck -y [let op de spatie tussen k -]
type na het controleren: exit

mk

Net geprobeerd, maar updaten naar 10.2 1 heeft niet geholpen. Vanavond maar eens proberen om vanaf 10.1 op te bouwen naar 10.2.1 kijken of dat lukt

ik had hetzelfde probleem in 10,1,5

ik kon in mijn eigen gebruiker wel in het apple menu

in de gebruiker van m'n vader kon ik zelf het apple menu helemaal niet opnenen!

nu 10,2

alles werkt PERFECT

Geprobeerd een systeem op te bouwen vanaf 10.1 naar 10.2, maar dat helpt totaal niet. Naar aanleiding van enkele tips nu mij HD gewist en 000 (nullen) laten schrijven zodat hij echt leeg is. HD was daar echter pas vannacht mee klaar, dus heb nog geen tijd gehad om een systeem te installeren. Vanavond weer nieuwe kansen !!!!!!

Het is gelukt, ik doe weer mee in de 10.2 users. Het echt kompleet wissen van de HD heeft geholpen. Eigenlijk daarna meteen begonnen met installeren van 10.2, de Repair Privileges eroverheen en werken...........

Misschien nuttige informatie voor de toekomst !! (ik hoop het voor jullie en mij niet !!!!) :smiley: