10.3.3 probleem na update!!

Beste forumvrienden...

Ik kan na updaten van 10.3.3 (security update, QT, iTunes en iChat in 1 x) niet meer inloggen.

Permissies hersteld, disk hersteld, wachtwoord gereset, niks werkt…
Log in werkt opzich wel, maar hij komt weer terug naar het login scherm…

Heel vreemd, wat is er aan de hand?
p.s dit bericht post ik via OS 9

misschien via os9 het preference bestand "com.apple.loginwindow.plist" weggooien en dan proberen opnieuw in te loggen?

hoi sponge

Bedankt voor de reactie maar dat had ik inderdaad ook al geprobeerd maar ook dat mocht niet baten. Ik vermoed dat het probleem veroorzaakt wordt door de security update die op een of andere manier alles platgooit. Ik zal waarschijnlijk via os9 alles moeten backuppen en daarna maar alles opnieuw erop. Maar het blijft een vreemd geval.

:cry: mzzzzll

Als algemene tip staat er weleens dat je ook nog de 'stand-alone' updater overheen kan gooien. Dit heeft bij meerdere mensen in het verleden gewerkt. Heb je dat al geprobeerd?

hoi tiny

Bedankt voor de tip zal eens ff kijken of ik die stand alone updater in 9.2 kan binnenhalen, omdat ik alles vanuit 9.2 nu moet doen.

groet lex

p.s. elke keer maar weer raar als je in 9.2 opzoek bent naar het dock…10.3.3 zit er echt bij mij in hoor.

Er is geen enkele reden waarom dit niet zou werken. Alles wat je nodig hebt is een browser en een internetverbinding. Gewoon bij [url=http://www.apple.com/support/]de support-afdeling van Apple[/url] ff de zoekfunctie gebruiken en zoeken op 'updater', '10.3.3' en 'standalone' o.i.d.

Suc6 d’rmee. Laat je ook ff weten of het daarmee gelukt is?

Tnx :wink:

[quote:c0b57b8931="tiny"]Als algemene tip staat er weleens dat je ook nog de 'stand-alone' updater overheen kan gooien. Dit heeft bij meerdere mensen in het verleden gewerkt. Heb je dat al geprobeerd?[/quote:c0b57b8931]

Dit werkt niet omdat meneer niet kan inloggen onder OS X!
Dus kun je ook geen updater draaien.

Ik ben der zelf bij geweest (is me overbuurman :stuck_out_tongue: ) en kan der met geen mogelijkheid inkomen.

Je geeft aan 'Disk hersteld', mag ik vragen waarmee? Gewoon Schijfhulpprogramma? Hebben jullie DiskWarrior? Of TechTool Pro 4?

Ik ga morgen DiskWarrior er overheen gooien :)

Ow herkenbaar probleem (weliswaar 10.2, maar toch):

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=19045

Je hebt idd gelijk, Eddy. Voor de updater moet je kunnen booten in OSX. Sorry :oops:

Verderop in de thread waar je de link van geeft, wordt geopperd in Target Disk Mode op te starten (met een FireWire kabel en met de ‘T’-toets ingedrukt). Misschien kan je dan via jouw machine (Eddy) de updater erovrheen gooien?

Suc6 d’rmee. Excuus voor de verwarring…

DiskWarrior heeft geen effect gehad..

Morgen dus met mn iMac naar de overkant, en dan ff T-mode opstarten en update draaien op zijn machine, voor zover dat kan…

En anders wordt het een archive and re-install denk ik…

hoi allemaal,

Nog even voor jeepee, we hebben met cd opgestart en daarna schijfhulpprogramma alles laten controleren en herstellen en daarna diskwarior 3.01(geloof ik) de hele zaak laten rebuilden … :mrgreen: maar helaas ik erger me dus groen en geel :cry: dus opdit moment zit ik vanuit macos :finderoud: (9) te surfen . nou had mijn HD altijd al wat kuren maar daar kom ik later nog wel eens op terug…ik heb een dikke mazzel dat maceddy mij een beeetje backup geeft (letterlijk en figuurlijk) want 2 weten meer als 1 :smiley: …in ieder geval ieder van harte bedankt voor het meedenken en ik zal wel ff laten weten hoe ales afloopt

groetjes …lex :slight_smile:

Meer DAN 1 Lex :P

(sorry, bij mn overbuurman kon ik t niet laten :stuck_out_tongue: )

[quote:32d47a684c="maceddy"]En anders wordt het een archive and re-install denk ik....[/quote:32d47a684c]

Jammer dat DiskWarrior niet kon helpen. Zou je HD gerepareerd moeten worden, zou er iets met Bad Blocks zijn?

Een frisse installatie lijkt me beter, is altijd beter dan een archive.

Ik vermoed nu toch een beetje dat de HD niet lekker is.. Ding heeft ook al kuren met slapen enzo.

Ik probeer em binnenkort in mijn iMac, kijken wat ie dan doet.
Doet ie t dan wel goed, dan is er iets anders aan de hand.

Kun je eens kijken hoe gefragmenteerd de drive is?