10.3.3 Update

[quote:a815c1ea35] Apple is bezig met het afronden van de volgende Panther update. Deze zit momenteel op 10.3.3, 7F34. Hoofdzakelijke veranderingen in deze update zijn verbeterde file sharing en directory services, PostScript en USB printing, font management, geupdate Disk Utility, DVD Player, Image Capture, Mail en Safari programma's en geupdate drivers.[/quote:a815c1ea35]

Wat verwachten we er het meest van? Ik hoop dat een aantal problemen van 10.3.2 opgelost zijn.
Hopelijk gaat de fan van mn Powerbook 12" niet meer zo snel te keer en gaat DVD Player ook eindelijk eens DVD+R afspelen.

De Finder moet eens een keer de venster instellingen gaan onthouden in plaats van steeds terug te springen op icon view!

slechter als 10.3.2 zal het niet echt kunnen :?

Dit is in detail iets meer info over de nieuwe update/ Heb hem nu enkele dagen draaien en nog geen problemen ondervonden. Safari is buid 125.1 geworden en mail buid 614.

The 10.3.3 Update delivers enhanced functionality and improved reliability for Mac OS X v10.3 “Panther” and is recommended for all users.
Key enhancements include:

• network volumes are now available in the Finder sidebar and Desktop for convenient access
  • improved file sharing and directory services for Mac (AFP), UNIX (NFS) and PC (SMB/CIFS) networks
  • improved PostScript and USB printing
  • improved font management
  • updated Disk Utility, DVD Player, Image Capture, Mail and Safari applications
  • iPods connected via USB 2.0 are now recognized by iTunes and iSync
  • additional support for FireWire and USB devices
  • new ATI and NVIDIA graphics drivers
  • improved compatibility for third party applications
  • FileVault, FireWire 800 and WebDAV improvements from Update 10.3.1
  • previous standalone security updates and Bluetooth Update 1.5

Misschien vreemd als ik het hier zo lees, maar heb met 10.2 nog nooit problemen ondervonden. Heb toch 4 macs ermee draaiende. Ik volg altijd de updates, merk zelf nooit verschil. maar goed doe gewoon mee met de massa :wink:

[quote:be75e8c95b="digitalguru"]Dit is in detail iets meer info over de nieuwe update/ Heb hem nu enkele dagen draaien en nog geen problemen ondervonden. Safari is buid 125.1 geworden en mail buid 614.

The 10.3.3 Update delivers enhanced functionality and improved reliability for Mac OS X v10.3 “Panther” and is recommended for all users.

• network volumes are now available in the Finder sidebar and Desktop for convenient access
  • improved file sharing and directory services for Mac (AFP), UNIX (NFS) and PC (SMB/CIFS) networks
  • previous standalone security updates and Bluetooth Update 1.5[/quote:be75e8c95b]

Neem aan dat je een devoloper bent :wink:
Kan je ons ook meer info geven over de Server Versie … :smiley:

[quote:a002aa4c36="digitalguru"]Dit is in detail iets meer info over de nieuwe update/ Heb hem nu enkele dagen draaien en nog geen problemen ondervonden. Safari is buid 125.1 geworden en mail buid 614.

• previous standalone security updates and Bluetooth Update 1.5[/quote:a002aa4c36]

Enig idee of DVD+R nu werkt in DVD Player?

DVD-R-drives zijn alleen geschikt voor DVD-R’s en DVD+R-drives alleen voor DVD+R’s. De gegevens kunnen door de meeste DVD-recorders en -spelers worden gelezen. Beide zijn geschikt voor algemene toepassingen, d.w.z. het opslaan van video’s, muziek en afbeeldingen.

Waar het om gaat is dat DVD Player geen DVD+R wil afspelen, terwijl bijvoorbeeld VLC dat wel doet...

De vraag is dus of het nu met de 10.3.3 wel werkt… :slight_smile:

[quote:eaf1aee8f6="Rini"]DVD-R-drives zijn alleen geschikt voor DVD-R’s en DVD+R-drives alleen voor DVD+R’s. De gegevens kunnen door de meeste DVD-recorders en -spelers worden gelezen. Beide zijn geschikt voor algemene toepassingen, d.w.z. het opslaan van video’s, muziek en afbeeldingen.[/quote:eaf1aee8f6]

Dat klopt natuurlijk niet. Een gefinalizede dvd is een dvd. Alleen kan DVD Player op de een of andere manier niet met dvd’s gebrand op DVD+R media overweg.
VLC kan dit wel. DVD+R dvd’s worden wel gewoon door Panther gelezen en ook gebrand.

Heb zelf een dvd- brander in de mac. Deze word prima ondersteund door mijn homecinema set. Zodra ik er een dvd+ in doe werkt het niet meer.

Ook mijn imac snapt niet het + formaat. Een collega kwam met een paar dvd+ schijfjes. maar de imac snapte er niet zoveel van.

Kwam dit ook tegen op internet :
Het verschil tussen de + en - standaarden (de bovenste twee standaarden) zit 'm in de opnamelaag. De - variant kan pas worden afgespeeld als bij het branden een sessie is afgesloten. Dan kan er niets meer bij worden opgenomen. Op een +schijfje kunnen meer sessies worden opgenomen. De (W) staat voor het feit dat er versies bestaan de recordable DVD en de rewritable, de rewritable oftewel herschrijfbare dvd kan worden beschreven en hershreven de recordable kan maar eenmalig worden beschreven. Verder kennen deze twee versies geen verschillen (vergelijk het met de CD-R en CD-RW).

[quote:4407d31a6d="colpolyp"]De Finder moet eens een keer de venster instellingen gaan onthouden in plaats van steeds terug te springen op icon view![/quote:4407d31a6d] Heel gek. Ik heb die van mij wel zover gekregen, volgens mij door een aantal keer dat finder vernster op kolommen te zetten, zowel in het venster als in het menu en dan appeltje-w en appeltje-n, net zolang totdat het werkte.

[quote:70aa8c1a75="Rini"]Heb zelf een dvd- brander in de mac. Deze word prima ondersteund door mijn homecinema set. Zodra ik er een dvd+ in doe werkt het niet meer.

Ook mijn imac snapt niet het + formaat. Een collega kwam met een paar dvd+ schijfjes. maar de imac snapte er niet zoveel van.[/quote:70aa8c1a75]

Dit heeft meer te maken met jouw drive dan met DVD-Player. En daar ging het om. Jouw drive ondersteund blijkbaar geen + schijven.

hmmmzzz geen "huge enormous improvements in the Finder" dus helaas.

[quote:af116399ae]- network volumes are now available in the Finder sidebar and Desktop for convenient access[/quote:af116399ae] Dit zat er toch al lang in? :?

had gisteren (stiekem) de 7F34 geïnstalleerd en meteen bij opstarten een kernel-panic!! :( Kreeg het niet verholpen, ook niet met Diskwarrior. Panther opnieuw moeten installeren (archiveer optie) en alles doet het weer. Hoop niet dat dit bij de echte release gaat gebeuren. :) :? Ga ervan uit dat het aan mezelf lag, toch?

Maar toch de voorzichtige aanbeveling niet up te daten naar 7F34, de onofficiele versie tenminste.

Heb iMac 800, flatpanel.

[quote:baa844d611="nankovic"]had gisteren (stiekem) de 7F34 geïnstalleerd en meteen bij opstarten een kernel-panic!! :( Kreeg het niet verholpen, ook niet met Diskwarrior. Panther opnieuw moeten installeren (archiveer optie) en alles doet het weer. Hoop niet dat dit bij de echte release gaat gebeuren. :) :? Ga ervan uit dat het aan mezelf lag, toch?

Maar toch de voorzichtige aanbeveling niet up te daten naar 7F34, de onofficiele versie tenminste.

Heb iMac 800, flatpanel.[/quote:baa844d611]

Had je misschien stiekem 7F24 er al opstaan ?? had ik ook met F32 … :frowning:

Ik draai nu ook 10.3.3 7F34.. Zonder problemen...

Heb alleen strepen over me scherm

Lees hier: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=179363#179363

Hmm, terwijl ik dit typ verdwijnen ze…
Bedenk me nu ineens… Zou dit aan 10.3.3 kunnen liggen??
Hoop t wel, geen zin dat iMac naar de kloten is :frowning:

[quote:033125d957="Pasav"][ Had je misschien stiekem 7F24 er al opstaan ?? had ik ook met F32 ... :([/quote:033125d957]

nee, 7F32 geloof ik. :slight_smile:

Kom op Apple ... Waar blijft die update nou ...... :(