10.3.5 en wat er geupdate wordt.

Apple komt heel snel met de volgende grote updae 10.3.5

Het wordt ongeveer 41 Mb groot en heeft buildnummer 7M20. De upgrade zal de Audio, BT, Firewire, Graphics, OpenGl, mail, Safari en het Netwerk aanpassen
Ik ben erg benieuwd.

Hieronder nog een quoteje waaruit blijkt dat Apple deze upgrade had draaien tijdens de
Apple developers conference.

[quote:5acfc11a85]ccording to Apple documentation, key enhancements to Mac OS X 10.3.5 include updated Mail and Image Capture applications, improved font management, ATI and NVIDIA graphics drivers, additional FireWire and USB device compatibility, improved Bluetooth compatibility for Apple Wireless Keyboard and Mouse and Bluetooth phones, and improved compatibility for third party applications.

Sources said that Mac OS X 10.3.5 will bundle previous standalone security updates, while also including improved support for NTFS formatted volumes and improved reliability for user logins and mounting of home directories in a networked environment.

Mac OS X 10.3.5 surfaced in late June but was only provided to select Apple partners and AppleSeed members. During last week’s Apple developers conference, several developers noticed that the company’s new liquid cooled 2.5 GHz Power Mac G5s were running early builds of Mac OS X 10.3.5.

Finally, Mac OS X 10.3.5 features improvements to Safari and Webkit frameworks, as Apple ties in revisions from the existing Safari 1.3 developer preview program.[/quote:5acfc11a85]

ff een edit, er is dus al een 7M20

ik heb de developer al die is build versie 7M23 daarna zal wel de officiele release komen.

En hoe draait het bij jou?

Mijn ervaring is dat je in ieder geval altijd een cloon moet maken alvorens de updates te draaien want de laatste tijd wil Apple nog wel eens een steekje laten vallen... Zowel op server als client gaat het regelmatig mis. Ik kan het weten want dan bellen ze mij :wink:

[quote:f9a1f03f87="GrandMaster"]ik heb de developer al die is build versie 7M23 daarna zal wel de officiele release komen.[/quote:f9a1f03f87]

Op de developers site is de laatste versie 7M20 !!! Hoe kant het dan dat jij al 7M23 hebt … :wink:

improved font management..... zouden we dan Suitcase of ATM eruit kunnen gooien?

[quote:212c2b1525="MacBjorn"]improved font management..... zouden we dan Suitcase of ATM eruit kunnen gooien?[/quote:212c2b1525]

Lijkt mij een heerlijkheid.

soms moet je mensen en wegen kennen om iets te krijgen. En nee ik heb het nog niet geprobeerd want ik ben bezig in 10.4 momenteel en zal dus eind deze week pas in staat zijn om die nieuwe build te proberen.

[quote:cd76f3ca0d="MacBjorn"]improved font management..... zouden we dan Suitcase of ATM eruit kunnen gooien?[/quote:cd76f3ca0d]

Die moet je er sowieso uitgooien en overgaan op FontAgent Pro. Sinds versie 2, en helemaal sinds de laatste update (2.1.1) kunnen zowel Suitcase en ATM niet meer tippen aan deze fantastische font management tool

Even O.T. - weer terug naar draadje!

Dit is wat de installer zegt: De 10.3.5-update biedt verbeterde functionaliteit en stabiliteit voor Mac OS X 10.3 ("Panther") en wordt aanbevolen voor alle gebruikers van deze versie van Mac OS X.

Deze update bevat de volgende belangrijke verbeteringen:

• netwerkvolumes zijn nu beschikbaar in de navigatiekolom van de Finder en op het bureaublad, zodat ze snel toegankelijk zijn;
  • verbeterde bestandsdeling en adreslijstvoorzieningen voor Mac-netwerken (AFP), UNIX-netwerken (NFS), pc-netwerken (SMB/CIFS), PPTP-netwerken en draadloze netwerken;
  • verbeterde betrouwbaarheid bij het inloggen van gebruikers en het activeren van thuismappen in een netwerkomgeving;
  • verbeterde ondersteuning voor volumes met de NTFS-structuur;
  • verbeteringen bij afdrukken op PostScript- en USB-printers;
  • verbeterd lettertypebeheer;
  • verbeterde functionaliteit voor het beschrijven en branden van schijven;
  • verbeterde Bluetooth-ondersteuning voor het Apple Wireless Keyboard, de Apple Wireless Mouse en Bluetooth-telefoons;
  • iPods die zijn aangesloten via USB 2.0 worden nu herkend door iTunes en iSync;
  • verbeterde OpenGL-technologie en bijgewerkte ATI en NVIDIA grafische besturingsbestanden;
  • nieuwe versies van Adresboek, Dvd-speler, Fotolader, Mail, Plaknotities, QuickTime, Safari en Schijfhulpprogramma;
  • verbeterde compatibiliteit met programma’s van andere fabrikanten;
  • uitgebreidere ondersteuning voor FireWire- en USB-apparaten;
  • verbeteringen uit update 10.3.1 op het gebied van FileVault, FireWire 800 en WebDAV;
  • eerdere zelfstandige beveiligingsupdates en Bluetooth-update 1.5.

Raadpleeg voor meer informatie over deze update de volgende webpagina: http://www.info.apple.com/kbnum/n25792
Raadpleeg voor meer informatie over beveiligingsupdates de volgende webpagina: http://www.info.apple.com/kbnum/n61798

Belangrijk:
Apple heeft een probleem ontdekt met externe FireWire harde schijven die gebruikmaken van de Oxford 922 bridge-chipset met firmwareversie 1.02. Dit probleem kan leiden tot verlies van gegevens die op de schijf zijn opgeslagen. Het verdient aanbeveling om niet alleen deze update te installeren, maar ook de firmware van uw FireWire-schijf bij te werken. Neem contact op met de fabrikant van de schijfeenheid voor meer informatie.

Wat betreft het installeren van 10.4 preview naar 10.3.5 ging niet helemaal zoals ik gewend was, het duurt allemaal langer en dacht na een paar keer dat er iets gigantisch mis was gegaan. Als je 10.4 gewend bent en je moet weer terug dan blijkt ineens hoe bakketraag panther is ten opzichte van tiger die is wat opstarten betreft vele malen sneller. Denk trouwens dat deze 7M23 of definitief is of dat het net nog 1 stapje omhoog gaat kan er verder nog weinig van zeggen.