10.3.9-account heeft netwerkprefs?

Hai, Op een eMac hier draait een user account. Opstarten doet ie goed maar als ik in die account de lokale HD wil openen krijg ik een soort van wit inlogachtig scherm te zien. Als ik een netwerkshare mount en de finder herstart komt ie er wel, maar ik heb het idee dat ie de server nodig heeft om prefs te lezen ofzoiets.

Welke prefs zijn hier voor verantwoordelijk? Of denk ik de verkeerde kant op?

thanks

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.

Als je op een hdd klikt dan krijg je een login scherm ? Of bedoel je een netwerk share ?
En dan heb je het over prefs, welke prefs bedoel je ? Je gebruikers rechten (wat wel en wat niet).
De share die je mount is dat op een Windows / osx server ? Of op een normale osx / windows bak ?

Kom nu tot de conclusie dat ik er geen hol van snap :frowning:

Gefeliciteerd met je 1000e post!

Oke, even duidelijk dan. Machine start normaal op. Als beheerder op deze 10.3.9 bak inloggen werkt naar behoren, hier is (met de account) niets aan de hand.
Als ik inlog als gebruiker verschijnt het bureaublad en dock. Ook programma’s kan ik gewoon gebruiken. Als ik echter de HD wil openen krijg ik een venster als van de kiezer, maar dan helemaal wit.
Om de inhoud zichtbaar te krijgen moet ik eerst een verbinding aangaan met een server (10.2.8). Pas als er een share gemount én de finder geherstart is kan ik op de lokale hd kijken…
M’n probleem is dus lokaal. Zit waarschijnlijk ook in een account. Ik vraag me dus af hoe en waar ik dit op kan lossen. Ikzelf denk dan aan een pref van e.e.o.a.

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben, anders hoor ik het wel!

Die smile die krijg je dus als je een acht en een haakje-sluiten tikt...8)