10.3 reeds doenbaar?

Is het al mogelijk om redelijk probleemloos met een van de laatste builds van 10.3 te werken? Ik had het even willen weten voor ik de boel opnieuw installeer... :)

Op zich is het 'doenbaar' maar het blijft een beta. Voor surfen en tekstverwerken is het geen probleem. Ik zou dus niet panther als 'main' OS gaan gebruiken indien je er echt op 'werkt'. Zelf heb ik het er een tijdje geleden weer afgepleurd.

Ben het met djve eens, echt werkbaar is het nog niet.

Ik vind het (7B28) heel erg doenbaar. Ik gebruik Panther sinds WWDC als hoofdsysteem. De voordelen (kan niet meer zonder Expose, Mail, de nieuwe Finder en de snelheid) wegen veel zwaarder dan een enkel schoonheidsfoutje. Heb wel veiligheidsmaatregelen genomen, maar heb die nog niet nodig gehad.

Exposé is idd mooi, kom er nu pas achter (onder jagaur, mis ik hem) Mail is gewoon te buggy, ik krijg geen venster te zien, en op een gewoon Command-Q reageert hij niet (heb ook de 7B28) en de nieuwe Finder is het meest onmogelijke wat ze in hebben gebouwd (kon windows wel zijn)

[quote:7e1f02da6f="Missundaztood"]Exposé is idd mooi, kom er nu pas achter (onder jagaur, mis ik hem) Mail is gewoon te buggy, ik krijg geen venster te zien, en op een gewoon Command-Q reageert hij niet (heb ook de 7B28) en de nieuwe Finder is het meest onmogelijke wat ze in hebben gebouwd (kon windows wel zijn)[/quote:7e1f02da6f]

Deze problemen herken ik helemaal niet. Zal dus wel computergebonden zijn welke problemen wel of niet voorkomen. De Finder is niet onmogelijk, maar een kwestie van wennen. Ik vind het directer. ‘User Centric’ zegt het goed vind ik.

Windows ken ik niet.

Heb ik anders al op twee (uit twee) computers gehad. bij de eerste gebruiker. de andere gebruikers hebben nergens last van.

‘User Centric’ zegt het juist niet goed. Hij zet mij (user) niet centraal, maar zichzelf.

[quote:821c3e05e3="Missundaztood"]'User Centric' zegt het juist niet goed. Hij zet mij (user) niet centraal, maar zichzelf.[/quote:821c3e05e3] Leg eens uit. Wat zet hij centraal dan, wat volgens jou ongewenst is? En in hoeverre is dit nu juist een verslechtering in vergelijking met 10.2.

Ik vind dat ik in Panther sneller bij m’n spullen ben. Zoals je ziet zijn de mappen aan de linkerkant mappen die iets dieper in de folderstructuur liggen. Dat vereiste vroeger een hoop geklik. De folder ‘Backup’ staat bijvoorbeeld weer op een hele andere partitie. En ‘2003’ is een map met foto’s die in de map ‘Pictures’ staat van de map ‘User’.
Nu staat dit allemaal binnen een-klik-bereik. Ik vind dat wel handig.

[img:821c3e05e3]http://www.xs4all.nl/~lucasrag/vanalles/panther.jpg[/img:821c3e05e3]

Ik vind die hele sidebar niet ogen, niets extra's brengen en daarnaast (en niet geheel onbelangrijk) te veel op windows ogen. Als Apple ergens een vakje maakt waar ik de sidebar kan uit vinken, dan ben ik meer tevreden. Overigens vind ik de aqualook mooier dan de BMlook

ik werk nu met 7b21, en da gaat ""aardig"" qua surfen, iTunes music store filmpjes bekijken wil echter niet... Indesign 2.0 start niet op, en camino klapt er nog wel eens uit... maar dat is wel enorm frustrerend, en iChat AV moet ik steeds opnieuw de voorkeuren instellen, heb al 5 keer een totale bevriezing gehad....

en dat in 2 weken, ik hoop dat ik nog een recentere versie kan opduikelen!

is het btw. mogelijk om met de final release te upgraden via software update van 7b21 naar 10.3.1 bijvoorbeeld???

[quote:540ec15388="mr_omvlee"]ik werk nu met 7b21, en da gaat ""aardig"" qua surfen, iTunes music store filmpjes bekijken wil echter niet... Indesign 2.0 start niet op, en camino klapt er nog wel eens uit... maar dat is wel enorm frustrerend, en iChat AV moet ik steeds opnieuw de voorkeuren instellen, heb al 5 keer een totale bevriezing gehad.... [/quote:540ec15388] 7B21 was geen beste seed heb ik gehoord. 7B28 lost jouw problemen grotendeels al op - InDesign start gewoon weer op - iTunes Music Store filmpjes kunnen weer bekeken worden - iChat gedraagt zich normaal - bevriezing heb ik nog niet gehad.

[quote:540ec15388]is het btw. mogelijk om met de final release te upgraden via software update van 7b21 naar 10.3.1 bijvoorbeeld???[/quote:540ec15388]
Nee, dat kan niet.

Dat zou wat zijn zeg. Gratis Panther!!! Inderdaad, geen update mogelijk naar de GM[/u][/list]

[quote:9636ce6fef="Missundaztood"]Ik vind die hele sidebar niet ogen, niets extra's brengen en daarnaast (en niet geheel onbelangrijk) te veel op windows ogen. Als Apple ergens een vakje maakt waar ik de sidebar kan uit vinken, dan ben ik meer tevreden. Overigens vind ik de aqualook mooier dan de BMlook[/quote:9636ce6fef]

Joh zeik niet zo, toen Mac OS X Public Beta uitkwam zat ook iedereen te zeiken dat de dock zo windows-achtig was (tegenwoordig kan niemand meer zonder).
Uhh…boeiend. Panther heeft één voordeel dat boven alle features uitsteekt: [b:9636ce6fef]snelheid[/b:9636ce6fef]

En daar doe ik het voor.

[color=grey:9636ce6fef]…::just my two cents::…[/color:9636ce6fef]

Bedankt voor jullie reacties.

[i:6e20f7d3b7]Nog 1 vraagje. Hoe kan ik zien, voor ik de boel installeer, welke build van panther ik in handen heb?[/i:6e20f7d3b7]

Ik heb het gevonden, het is 7b39. Een goeie?

[quote:c30cb755f2="wout"]Ik heb het gevonden, het is 7b39. Een goeie?[/quote:c30cb755f2] Ja, maar gebuik 'FileVault' NIET!

Filevault is toch volledig geïntegreerd in het systeem, je kan toch niet anders dan het gebruiken (sleutelhanger en zo...)?

Jawel, maar hij staat standaard uit. Ik bedoel te zeggen dan je hem niet aan moet zetten. Bij mij wiste hij toen namelijk de hele 'home' folder en alle applicaties die ik al had geinstalleerd.

Ik heb net de update gedaan en ben het tot hier toe best blij mee. Hier en daar nog een klein foutje maar niet iets dat je belemmert om te werken. Vooral exposé is (nu al) onmisbaar :-)

[quote:723e71dc2f="lucasraggers"]Jawel, maar hij staat standaard uit. Ik bedoel te zeggen dan je hem niet aan moet zetten. Bij mij wiste hij toen namelijk de hele 'home' folder en alle applicaties die ik al had geinstalleerd.[/quote:723e71dc2f]

Mooi beveiligingssysteem lucas! :wink:
Toch oppassen met zo’n beta-seed, voor je het weet werkt je data niet goed meer. Dat had ik namelijk met m’n HD, die werd niet meer herkend op 10.3 (wat ik op m’n ipod had geïnstalleerd).

Ik wacht gewoon nog even rustig af tot Panther in de winkels licht 8)

[quote:4cf72ab071="boelie"][quote:4cf72ab071="lucasraggers"]Jawel, maar hij staat standaard uit. Ik bedoel te zeggen dan je hem niet aan moet zetten. Bij mij wiste hij toen namelijk de hele 'home' folder en alle applicaties die ik al had geinstalleerd.[/quote:4cf72ab071]

Mooi beveiligingssysteem lucas! :wink:
Toch oppassen met zo’n beta-seed, voor je het weet werkt je data niet goed meer. Dat had ik namelijk met m’n HD, die werd niet meer herkend op 10.3 (wat ik op m’n ipod had geïnstalleerd).

Ik wacht gewoon nog even rustig af tot Panther in de winkels licht 8)[/quote:4cf72ab071]

Toen ik weer optstartte van de jaguar partitie, zag ik plotseling bij de users ‘lucas.old’ staan naast de ‘lucas’ die door filevault was aangemaakt. Of zoiets. Ik kon in ieder geval m’n mail map uit library halen zodat ik uiteindelijk niks verloren heb.