10.4 Problemen

Weet niet of iemand hier eerder ook last mee heeft gehad... Maar ik kan niks meer met mijn computer sinds 10.4

Ik heb gister Tiger geinstalleerd. Vanochtend deed hij het nog goed, maar als ik nu inlog bij een niet admin account loopt de computer vast. Bij de admin account gaat het wel, maar de computer is belachelijk traag en ik kan helemaal niks! Als ik scroll in welk programma dan ook crasht hij, zelfs de Finder. Ik zit al op 10.4.1 maar dat helpt niks.

Het indexeren van Spotlight is als het goed is wel al gewoon klaar, hij zegt van wel in ieder geval. Hoe kan ik dit probleem op lossen?

(Ik werk op een iMac G4 700)

laat de computer gewoon eens 1,5 uur aan staan staan zonder dat je er wat op doet en kijk daarna nog eens of het probleem er is...

Begin maar eens hiermee: 1. Open Activiteitenweergave (Activity Monitor) en probeer te achterhalen waar die Mac zo druk mee is. 2. Open Console en kijk eens naar de crash logs. Wellicht dat daar een aanwijzing in zit.

Ik heb ook last gehad van traagheid. Bleek te komen door een combinatie van sharewarefrutsels. Ik zou even goed kijken of alles wat in je Login items staat, wel 100% Tiger compatible is.

dat laatse is inderdaad een goed idee. zo gebruik ik limewire nog wel eens en daar wordt de mac nu niet bepaald sneller van.

Ah, bedankt voor de tips. Zal er mee aan de slag gaan.

:innocent: I hate 2 say it...maar ik wacht altijd op de eerste/tweede update van een systeem!! :apple: Hoe mooi het ook is....tis nooit in 1x goed!! :mrgreen:

Sinds de update van Panther naar Tiger op een g5, verschijnen er geen icoontjes meer op het bureaublad, Ik kan dus geen documenten meer openen. Ik kan wel programma's openen. Wie weet raad om mijn files te redden?