10.5 traag!

Vandaag 10.5 gekocht om op mijn powerbook G4 1.67 te zetten, de update over 10.4.9 heen. Klein probleem maar na herstart en opnieuw inslal alles aan de gang. Nu is ie wel heeeeel traag in veel dingen. Al EHBO gebruikt en eens in de ronde gekeken, maar wie heeft hier ook last van en kan ik het verhelpen (nu 1gb intern)

Hier is al heel veel over geschreven. Probeer de zoekfunctie rechts boven maar eens.

en je bent niet toevallig time machine aan het opzetten, en is spotlight niet bezig met indexeren?

Had je ook niet beter een clean install gedaan?

nee..., zie de skippybal meer dan ik wil... K.U.T. toch tiger moeten blijven gebruiken

is meer geheugen wel een oplossing?...

clean install: dan moet ik 3 dagen aan de slag om alles er weer op te zetten?.. (dacht dat gaat zo ook wel)

Gewoon voor een Archive & Install kiezen ( dit is geloof ik al het derde topic vandaag waar ik dit advies moet geven... lezen jullie geen bestaande topics of zo ? )

[quote:370c433a35="unSOUND"]Gewoon voor een Archive & Install kiezen ( dit is geloof ik al het derde topic vandaag waar ik dit advies moet geven... lezen jullie geen bestaande topics of zo ? )[/quote:370c433a35]

Huh? Lezen op een forum?

ach, die unsound met z'n vage ideeen.

[quote:391bc63266="unSOUND"]Gewoon voor een Archive & Install kiezen ( dit is geloof ik al het derde topic vandaag waar ik dit advies moet geven... lezen jullie geen bestaande topics of zo ? )[/quote:391bc63266]

Wat heeft de T S hier aan?
En waarom raad je het steeds aan.?
En doe je dan Preserve users and Settings?
En waarom geeft dit een beter resultaat dan een upgrade?

(of als dat allemaal al uitgelegd is, waar staat dat? )

@ Sally

ik heet geen Unsound, maar als je dit forum de laatste weken een beetje gevolgd hebt, dan weet je dat de voor- en nadelen van de verschillende installatiemethoden uitgebreid langs gekomen zijn .

[quote:786e2dca00="unSOUND"]Gewoon voor een Archive & Install kiezen ( dit is geloof ik al het derde topic vandaag waar ik dit advies moet geven... lezen jullie geen bestaande topics of zo ? )[/quote:786e2dca00]

Je moet niks

Upgrade werkt net zo goed, mits je geen leuke 3rd party uitbreidingen gebruikt die zich in de kernel nestelen.

[quote:4b804875b6="Gastonvdweijer"]Je moet niks[/quote:4b804875b6] Klopt, maar het maakt het leven wel makkelijker... Ook voor de toicstarter. Als hij namelijk gewoon even d bestaande topics had gelezen, had hij nu al zijn antwoorden al gehad... Nu moet hij wachten tot we het hele verhaal nog een keer geschreven hebben... Dus hij maakt het zich zelf ook moeilijker...

[quote:4b804875b6=“sally”](of als dat allemaal al uitgelegd is, waar staat dat? )[/quote:4b804875b6]
Dit zijn de topics van de afgelopen dagen waar het uitgelegd is:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=112597
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=112595
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=111084
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=111998

[quote:b01029816a="Gastonvdweijer"]Je moet niks[/quote:b01029816a] Maar TS's [b:b01029816a]moeten[/b:b01029816a] wel eerst zoeken, of op z'n minst rondkijken en lezen; zo staat het in de forum regels en het is ook een kwestie van goed gedrag...

Maar is de T S, die al een niet zo geslaagde installatie achter de rug heeft, alsnog geholpen met een ''Archive and Install" ? (met behoud van users en instellingen)

Uit de praktijk blijkt van wel; en ook Apple noemt het bij het 'blue screen' probleem van de install 10.5

[i:e81007e39c]Option B: Reinstall Leopard

If you can’t use option A, it may be necessary to perform an Archive and Install installation of Leopard. Archive and Install moves your existing Mac OS X system files to a folder named Previous System, and then installs a new copy of Mac OS X on the selected volume. Mac OS X–installed applications, such as Address Book and Safari, are archived, and new versions are installed in the Applications folder. Applications, plug-ins, and other software may have to be reinstalled after an “Archive and Install.” This is covered on page 7 of the Install & Setup Guide included on the Leopard DVD.

You will probably want to check “Preserve user and network settings” when starting the installation.

Note: After installation, verify each third-party software product is compatible with Leopard before reinstalling it, especially any application “enhancement” software.[/i:e81007e39c]

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306857

Ik draai hier Leopard (via Archive&install) op een PowerBook 1,33 GHz met 768 MB RAM. Draait uitstekend. Gevoelsmatig wel iets trager dan Tiger, maar geen strandballen en zo.

[quote:2773ab08cb="Oppie"]Uit de praktijk blijkt van wel; en ook Apple noemt het bij het 'blue screen' probleem van de install 10.5[/quote:2773ab08cb]Dit vind ik een beetje kort door de bocht, want ik lees het anders. Apple noemt dit als oplossing als zich én het probleem van het 'blue screen' voordoet én 'third-party enhancement software' geïnstalleerd is die niet met 10.5 werkt.