10.5 traag!

Toch lijkt me dat een goede mogeljkheid bij iedere niet geslaagde installatie, of slecht werkend systeem. Is het ook mogelijk om een upgrade installatie domweg over te doen (zoals dat bij updates wel kan) ?

@ MacTS: Niet kort door de bocht, want een oplossing voor .o.a. het genoemde; maar het kan ook igv andere systeemwijde problemen (vooral bij derde-partij software, enhancers, haxies, plug-in's) prima uitpakken; het kost je bovendien weinig tijd en moeite, en brengt weinig risico met zich mee.

@Sally: zie bovenstaande regel. Bovendien kun je het altijd toepassen; bij problemen, als je wilt downgraden, na zelf de zaak te hebben verziekt, etc.

Het is mij duidelijk. Bedankt. En laten we hopen dat #man tenminste snel genoeg is om dit allemaal nog te volgen en er zijn voordeel mee te doen.

ik snap het een ietsie..., maar weet niet of ik nog weer een dergelijke vraag durf te stellen (ik schrik vaak van strenge reacties, doe wel mijn best om e.e.a. door te lezen en te kijken of er iets dergelijks beschreven is, kon zo snel niet iets vinden) -- laat de reactie nu maar: " moet je toch beter kijken etc."

#man: laat je niet kisten, het is niet persoonlijk bedoeld. En ik denk dat je kunt stellen dat het een beetje een Leopard postnatale vermoeidheid is, na alle problemen die (uiteraard) opdoken. Men wordt er een beetje melig en baldadig van...

Dus chroom niet: stel je vragen, en gij zal geholpen worden! :slight_smile:

Even aan de gang geweest nadat ook het geluid er mee stoptje, maar de grootste problemen werden veroorzaakt door netwerkproblemen (hij pakte een wireless verbinding die ik niet kenden en die het zwakst was, mijn eigen netwerk voorkeuren weer opnieuw ingegeven). Heb inmiddels ook de schijf 100mb ietsie vrijer gemaakt (was nog 16 mb nu weer 30). De diagnostische test is nu ook goed en sneller (heb na het opschonen ook nog shit weggegooid), ook zag ik dat de updaters van Adobe CS in de stress schoten en dat hij bij o.a. itunes en ifoto elke keer de hele byb aan het bijwerken was, hiervoor heb ik de oude mapstruktuur weer hersteld. inmiddels ben ik weer een ietsie positiever want er zijn zeker verbeteringen!

soms is een clean install geen slecht idee . . . . . 8)