100% Hidden Objects / 100% Zoek en vind - Gratis ?

Ik heb reeds enkele malen ondervonden dat de gegevens in de App Store niet echt “eerlijk” weergegeven worden. Ligt het aan Apple of aan de ontwikkelaars en/of heeft Apple daar geen controle op ?
Enige tijd geleden installeerde in een gratis spel dat er na korte tijd mee stopte .Men moest betalen , maar daarvan was niets op de page vermeld.
Enkele dagen nadat ik er hier een draadje over geopend had stond plots wel de vermeling van de prijs in de App store. Lezen zij Onemorething ?? ;).
http://www.onemorething.nl/community/topic/app-store-dark-mysteries-the-soulkeeper-gratis-of-niet/
Nu installeerde ik enkele dagen geleden weer een game , weer gratis en geen enkele vermelding van Demo , shareware of iets dat kon wijzen op een te betalen game. Ook nu houdt het spel er weer na het eerste level mee op. Als ik op de site van de ontwikkelaar ga zoeken dan staat er dat het een betalend spel is , maar daarvan geen sprake in de App store .
Ik ga er toch van uit dat men de gebruiklers die iets installeren duidelijke informatie moet geven. Het is gratis of te betalen ,en dan beslis je wat je doet. Of niet ? ( hopelijk staat er ook na dit draadje weer snel de juiste info - :wink: .

Het zou nog handiger zijn om direct naar Apple te mailen over dit “probleem”? Hoeven zij hier ook niet te zoeken…

Dit zijn ‘freemium’ apps. Ze lijken gratis, maar behalen hun omzet via de zogenaamde in-app purchases.

Het “grappige” is dat als je bij Apple gaat kijken naar de top 10 van meest opbrengende apps, dat daar veel van dit soort ‘freemium’ spellen tussen staan.

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Freemium

Bedankt voor je toelichting TheBigZ. Het is inderdaad een handige manier om iemand eerst even (gratis) een spel leuk te laten vinden , maar dan plots te stoppen en je enkel tegen betaling te laten verdergaan. En als ze natuurlijk al op voorhand zouden vermelden dat het “freemium” is , dan zouden er minder mensen intrappen en dat gaat natuurlijk ten koste van de winst. Maar toch zonde dat “winst” boven “eerlijkheid” gaat , maar ik zal wel te idealistisch zijn zeker . :wink: