100 pagina's van CSS voorzien?

Beste allen,

Ik ben op zoek naar een programmatje voor Mac os X, wat direct 100, mag iets meer of minder zijn, pagina’s voorziet van een stylesheet.

Ik genereer nu met Dreamweaver fotoalbums. Ik kan de index wel een sheet geven, maar de achter liggende pagina’s zijn allemaal lelijk… Dit wil ik dus aanpassen.

Roel

Kun je ook gewoon fijn doen met Dreamweaver. Zorg eerst dat je een css-bestand maakt en al je html-documenten in een mapje zet, open dan Dreamweaver en doe dit: Ga naar Edit, en kies Find and Replace. Laat Dreamweaver zoeken in het mapje waar je alle html-documenten hebt neergezet. Dan lijkt het me het slimste om bij het "Find" veld de sluiting van de head-tag aan te geven: [code:1:b0f5fb3737]</head>[/code:1:b0f5fb3737] Deze staat namelijk in elk html-document, en ook nog eens op de plaats waar de link-tag naar het css-bestand moet komen te staan.

En vul dan bij replace in: [code:1:b0f5fb3737]<link href=“naam_van_je_stijldocument.css” rel=“stylesheet” type=“text/css” />
</head>[/code:1:b0f5fb3737]
Als je dan op “Replace-all” klikt wordt het css-document op alle pagina’s in dat mapje toegepast.

Veel succes, en als je nog vragen hebt dan stuur je me maar een pb.

Groetjes,
Hydro

Heey, toppie...

Ik heb voor zaterdag een opdracht liggen, dus kan ik het mooi uit proberen!

Ik laat wel weten of het wat geworden is,

Roel

Je kunt in DreamWeaver ook templates definiëren. Dan maak je een pagina waarin de gemeenschappelijke HTML code staat die je voor alle pagina's wilt gebruiken. Zoals de definitie van de stylesheet. Vervolgens kun je die template aan de pagina's toekennen. Wil je nou een volgende keer een algemeen item aanpassen, dan hoef je dat alleen maar in de template te doen. DreamWeaver doet dan de rest.

ik gebruik daarvoor gewoon headers en footers door in elke pagina zoiets [code:1:292cebd13c]<?PHP include("header.php"); ?>[/code:1:292cebd13c] te zetten

Ik gebruik daarvoor ook voornamelijk Templates. Het zoeken en vervangen van </head> vond ik wel een hele slimme. PHP gebruik ik hier zelden voor omdat niet elke webdoos PHPdoet.