12 inch powerbook en 19 inch TFT

Kan ik een 19 inch samsung TFTbeeldscherm op een 12 inch powerbook aansluiten?, zonder dat ik extra verbind-gadgets hoef te kopen? , in eerdere forums waren mensen niet geheel eensgezind over dit onderwerp. 8)

Laat ik je vertellen wat ik aan mijn 12" PB heb hangen: een 17" Apple Display, met DVI-ADC adapter aan de mini DVI to DVI adapter. Je hebt ook een mini DVI to VGA adapter. Je kan het beeldscherm er dus niet zo maar in prikken.

[quote:39daa60d4b="Ducboy59"]Laat ik je vertellen wat ik aan mijn 12" PB heb hangen: een 17" Apple Display,.[/quote:39daa60d4b]

Hoe zit het dan met de resolutie ? De 12" kan toch maar 1024x768 ?

mijn 17 inch apple display doet het prima op 1280X768, bij de laptop zat als het goed is een verloopje van minidvi naar dvi en een van mini dvi naar vga, daarmee kun je elk beeldscherm gewoon aansluiten. (behalve apple schermen met een ADC connector, daar heb je dan een DVI->ADC adaptor voor nodig.) maar samsung heeft dat niet, dus met de verloopjes die je erbij krijgt moet het gewoon lukken.

[quote:8917b40603="jbgood"]Hoe zit het dan met de resolutie ? De 12" kan toch maar 1024x768 ?[/quote:8917b40603]

Die is hier 1280 x 1024.
Er zit bij mij een 64 mb kaart in.

welke 12" pb heb je, de 867 mhz, of de 1 ghz, want de 867 mhz heefd een vga aansluiting, en de 1ghz heefd een dvi aansluiting, als die samsung een vga aanluiting heefd kun je hem aan allebij pb'tjes hangen, als hij dvi heefd alleen aan de 1ghz. en allebij de 12" powerbookjes kunnen hogere resoluties aan, ik heb aan 12" 867 mhz ook vaak een 17" scherm hangen, en die staat gewoom op 1280 x 1024.

Laat ik je vertellen wat ik aan mijn 12" PB heb hangen: Met de DVI-ADC adapter knoop ik mijn PB12" Rev B aan een 23" Cinema Display met een resolutie van 1920x1200 8) . Denk dus dat het wel goed gaat komen. Wel even een apple gadget erbij kopen.

Mijn vader heeft zijn oude PC LCD monitor aan zijn PB 12" gehangen, maar ervaart wel wat problemen (die wij tot nu toe nog niet hebben kunnen vinden bij anderen en hebben kunnen oplossen):

1. PB start niet op met externe monitor verbonden
  2. PB gaat niet automatisch slapen met externe monitor verbonden
  3. dock reageert vaak laat/niet op de externe monitor
  4. synchrone weergave gaat wel, maar andere optie geeft problemen (o.a. probleem 3)

Al met al dus geen vlekkeloze performance…van de externe monitor, want: een test met een LaCie externe monitor bij een Apple dealer leverde geen van de bovenstaande problemen op. M.a.w.: ligt dus (vrijwel zeker) aan de monitor.

Ik doe het met een nieuw, 1.33 Ghz model.

[quote:61232ed05a]Ik doe het met een nieuw, 1.33 Ghz model. [/quote:61232ed05a]

Wij ook. Toch problemen. Dus: hangt ook van monitor af.