12 jaar nergens verkrijgbaar... wel in iTMS!

Ik ben al sinds mijn twaalfde levensjaar op zoek naar een single van Twenty 4 Seven. I can't stand it. Dé plaat die de dance-muziek introduceerde. Een van de absolute grondleggers. Nergens was hij te krijgen. Nergens. Helemaal nergens. Behalve bij freaks die -juist omdat dit een van de eerste dance nummers was- 500 gulden voor de single vroegen.

Ik ben nu bijna 24 en waar kom ik 't plaatje tegen? In de iTunes Music Store.

Wat je met deze informatie doet mag je helemaal zelf weten. Ik vind 't in ieder geval helemaal te gek dat niet alleen nieuwe maar ook oude muziek verkrijgbaar is… en ik ben weer zo blij als een 12-jarig jongetje :slight_smile: Hulde!

Bedankt :apple: en platenmaatschappijen!

ooh, snif ;)

Hoor ik daar niet een sampletje van 'The Robots' van Kraftwerk in het begin? (in de radio-versie)

Klopt. En ook de "Oeh-yeah" van de zanger i.c.m. zangeres is een wereldberoemde sample. Helemaal te gek. Deze komt de hele avond op repeat te staan... Onwijs oud en ook helemaal geen nummer die 't nu nog goed zou doen in de top 40 tussen alle hiphop/rap, maar dit is waanzinnig... en dat voor € 2,97 euro. Fuck!

EN IK HEB 'M! 8)

De iTunes Music Store daar kun je niet van op aan...... sommige bekende nummers staan er tot ieders verbazing niet in en soms tref je een wildvreemd nummer aan in de lijst die al door bijna iedereen vergeten is :wink:

Wel tof dat je het nummer na al die jaren hebt kunnen bemachtigen.

24Seven één van de grondleggers van de dance? Nou moet ik toch wel even heel hard lachen. Maar fijn dat je dat plaatje hebt gevonden.

[quote:e439cba8d6="wjgmspeedy"]24Seven één van de grondleggers van de dance? Nou moet ik toch wel even heel hard lachen. Maar fijn dat je dat plaatje hebt gevonden.[/quote:e439cba8d6]

Verklaar je nader…

Ok maar ik ben nu even aan het eten. Straks schrijf ik wel een verhaaltje. :wink:

Toevallig onder Lingo? :-)

Eet smakelijk.

Dance gaat natuurlijk wel een stuk verder terug dan 12 jaar geleden. Maar ik snap wat je bedoeld, voor 'de jeugd van tegenwoordig' begon het hier allemaal een beetje mee... De eigenlijk roots gaan natuurlijk veel verder terug.

Zo, lekker een bordje chinees naar binnen gepropt, en genoten van die doos van een Nance met haar Lingo. :wink: Not. Maar goed, wat zijn de grondleggers van de dance? Dan komen we denk ik uit bij Kraftwerk. Kraftwerk heeft in de tachtiger jarer de scene van Detroit en Chicago geÏnspireerd om elektronische dansmuziek te maken. Dan moet je denken aan mensen als Derrick May en Kevin Saunderson. Een nummer als "Strings of life", dat vorig jaar nog gecovered is door Soul Central, komt uit deze periode. Deze stroming stak de oceaan over, de summer of love in 1988, en de muziek werd Acid genoemd. Toen kwam ook zo'n beetje de eerste househit in Nederland: "Stakker humanoid" van Humanoid. Deze muziek werd in Nederland populair door discotheken als RoXY en iT. Pioniers was Eddy de Clerc, maar ook Amsterdams vriend, medeforumlid Olav Basoski, kun je tot de grondleggers van de Nederlandse house rekenen. Twenty 4 Seven heeft deze stroming heel slim vertaald naar iets wat veel toegankelijker was voor het grote publiek: de eurodance. Daar waren ze inderdaad één van de eersten in. Dat maakt ze alleen niet tot grondleggers. Maar op zich is "I can't stand it" nog wel een aardig plaatje, daarna hebben ze veel ergere nummers gemaakt.

En nu ben ik aan het eten.

En Lingo is nog op tv, Laura en Bart staan voorop… met 125 euro. Kijken!

. . . . . L

-edit- was snavel…

OETLUL :P

oh fout dus was SNAVEL

Jaja, kwaliteitsmuziek in de iTMS!!!!

Twenty4Seven was toch 'the poor man's' 2 unlimited? Of 2brothersonthe4thfloor. Of T-spoon...

ik ben even in een paar oude dozen gaan snuffelen en vond een paar Mega Dance CD's uit '94. Echt lachen en ja ook een paar nummers van twenty 4 seven, en ook oa Doop, Scooter, The Prodigy en 2 brothers on the 4th floor.

Ben aan het importeren to AAC… :smiley:

edited for typo

[quote:ee95b96915="CalmCruiser"]ik ben even in een paar oude dozen gaan snuffelen en vond een paar Mega Dance CD's uit '94. Echt lachen en ja ook een paar nummers van twenty 4 seven, en ook oa Doop, Scooter, The Prodigy en 2 brothers on the 4th floor.

Ben aan het importeren to AAC… :smiley:

edited for typo[/quote:ee95b96915]

En vergeet niet de oude turn up the bass serie met daarop nummers als T99 - Anasthasia of Quadrophonia of James Brown Is Dead. Dat was pas dance muziek :wink:

Nance deed de zang bij twenty 4 seven... :o

Is de afdeling "iPod en iTunes" nu ook opeens een chatbox geworden waarin geleuter over een nummer in de iTMS opeens kan verworden tot een potje Lingo?

Ik verlies mijn vertrouwen in dit forum en haar gebruikers…