12 of 14 inch iBook

Voor een nieuwe iBook zit ik nog te dubben of ik een 12 inch of een 14 inch scherm wil. Ik heb inmiddels al gelezen dat de resolutie op beide schermen hetzelfde is, dus dat de pixels als het ware uitgetrokken worden op het 14 inch scherm. Ik ga de iBook vooral gebruiken op school en in de trein, voor wat Office applicaties.

geld geen probleem: 14 inch formaat geen probleem: 14 inch

Ik denk dat dit geheel een keuze is die je zelf zal moeten maken... Een paar puntjes: Als je geen moeite heb met het lezen van kleine lettertjes op een scherm van 12,1" dan is deze een optie wanneer je voor een zo licht en klein mogelijk iBook gaat. Wil je een groter scherm voor b.v. DVD films en/of spelletjes dan zou de 14" een optie zijn, dan heb je wel een zwaarder en groter iBook. Ik zelf heb de 12" en heb deze met een 14" kunnen vergelijken. Het grote prijsverschil vindt ik het niet waard en de 12" is veel eleganter en compacter. Het beeld van de 12" lijkt ook scherper door de kleine pixels... maar goed je moet zelf de keuze maken. Voor een "true mobiel" zou ik voor de 12" gaan.... :wink:

Ik heb nog geen maand geleden een iBook aangeschaft. Ben gewoon naar MacHouse in Woerden gegaan om ze naast elkaar te vergelijken (ik zat ook te dubben of die 14" wel nodig was) en ik moet zeggen dat mijn persoonlijke keuze METEEN duidelijk was. Echt een 14", maar dat is natuurlijk puur mijn beslissing geweest. Ik zou zeggen, doe gewoon hetzelfde. Ga eens langs een dealer en vergelijk.

ik zou voor een 12" gaan... veel makkelijker mee te nemen en handig formaat.. Met een 14" heb je gelijk al een tas vol en neem je dus niet zo snel mee...

[quote:c91caf5a19="Igor"]Met een 14" heb je gelijk al een tas vol en neem je dus niet zo snel mee...[/quote:c91caf5a19]

Da’s waar, maar ik heb dan ook een mooie 14" tas! :stuck_out_tongue: Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat mijn collegae ook mee hebben gewogen in de aanschaf van de 14". Zij hebben (net als ikzelf) allemaal een 14" Wintendo van het werk, dan kan ik natuurlijk niet aan komen zetten met een 12" Apple!

Ik zou zeggen 12" Zelf heb ik er zoeen en het bevalt prima. Met photoshop valt nog te werken.... maar bij Flash houdt het echt op....je hebt dan gewoon niet veel ruimte op je desktop. Aangezien de resolutie bij een 14" precies hetzelfde is wil dat ook zeggen dat je nagenoeg hetzelfde kwijtkan op je desktop. De 12" is inderdaad heel erg makkelijk om mee te nemen...

Als je je iBook wil gebruiken om mee te nemen naar klanten of op vakantie kan ik de 12" aanraden. Heerlijk compact. Maar ja, ik moet zeggen dat ik mijn iBook heb gekocht toen er nog geen 14" variant was...

Als het erom gaat je collega’s de loef af te steken: 17" PowerBook met Bluetooth, SuperDrive en Airport Extreme erin :slight_smile:

Whymme

Er is niets voor niets een 12" versie van de PowerBook G4 uitgebracht!!! Dus....