15 inch" PB vs. 17 inch"

Hallo,

Mijn eerste post hier, welkom :slight_smile:
Ik sta op het punt om een nieuwe PB te kopen
Ik twijfel echter dus het 15 inch en het 17 inch model. (ivm prijs)

15 Inch’ PB
• 1 GB SDRAM
• ATI Radeon 9700 128 MB dual
• 80 GB (5400 rpm)
• SuperDrive
PRIJS: Eur 2.133,61

17 Inch’ PB
• 1 GB SDRAM
• ATI Radeon 9700 128 MB dual
• 80 GB (5400 rpm)
• SuperDrive
PRIJS: Eur 2.293,28

Het prijsverschil is (ong.) 160 euro. Ik vind het 17 inch model iets aantrekkelijker vanwege de slanke case. Maar me budget ligt eigenlijk rond de 2100 euro.

Ik twijfel enorm, iemand tips :slight_smile: ?

spaar nog heeeeel fftjes door totdat je de 17" kunt kopen.. :lol:

Welkom op het forum. Ik raad je ook echt aan om even door te sparen. Of is dit een tijdelijke aanbieding? Dat verschil van 160 euro wat alleen in het display zit, vind ik persoonlijk zo klein dat ik het in mijn geval wel wist. Bovendien maakt op zo'n groot bedrag, 160 euro ook niet zo heel erg veel meer uit.

geheugen zou ik iig in een andere zaak kopen, als je dit nog niet had gedaan kan je uiteraard voor de 17" gaan welke dan goedkoper wordt.

Ik zou doorsparen tot je die 17´´ kan kopen. :wink:

Aan de andere kant: als je het ding moet meezeulen, is die 15" echt groot zat hoor. Ik precies de config van de 15" uit je opties en die is nog wel te vervoeren. Maar als dat geen probleem is, dan is de [i:33f17505a3]screen real estate[/i:33f17505a3] wel heel erg lekker. Maar goed, daarvoor kun je natuurlijk ook gewoon een 2e scherm aan het beestje hangen. Ik heb er vaak een simpel 15" CRT'tje naast staan en dat is ook prima.

Bedankt voor de reacties :)

Ja, ik denk dat ik dan toch weer voor de 17 inch" ga.
En wat paddy zegt is eigenlijk nog niet zo’n slecht idee. 512mb ram moet goedkoper kunnen dan 150euro (applestore)
Heeft iemand ervaring met het zelf inbouwen van extra RAM ? en wat is de prijs ongeveer (voor 1x 512mb extra)

@Visualfreak01: prijzen zijn gebasseerd op applestore (EXCL. BTW)

macstuff.nl mailamac.nl macfixit.com onderkant pb, klepje/schroefje/losdraaien/ram inschuiven piece o' cake

Het moeilijkste was nog de juiste maat schroevendraaier vinden. 512 mb gekocht bij macstuff, binnen 3 dagen in huis, 10 minuten schroevendraaier zoeken, daarna in 1 mnuut ingebouwd.

Stomme vraag wellicht, maar waar heb jij die 17" gezien voor zo weinig geld ? in de Apple Store kost ie 2900 geloof ik...

Relativeer het, is is slecht 7,5% duurder en je krijgt er 13,3% meer beeldscherm voor.

+19% BTW?

Ja, het is exclusief BTW. Ik bezit een eenmanszaak, waardoor ik de belasting af kan trekken....en het geeft me een beter gevoel, wie geeft er nou 3000 euro uit voor een laptop :D

wij [quote:f2691fd980]hier stond, gezien de toestand in de wereld, een momenteel niet passende smilie[/quote:f2691fd980]

Wij hebben een kapperzaak in de familie en wij kunnen dan ook profiteren dat we bij veel dingen de belasting kunnen aftrekken.

@Ashwin: dat kan alleen als het zakelijk verantwoord is, zomaar of teveel computers kopen (of een JetSki 8) ) zonder aanwijsbaar bedrijfsdoel kan problemen met de fiscus geven.

Ja ja weet ik ook wel. Mijn vader verzint er gewoon een reden om waarom dat we zo´n product aanschaffen ! :wink:

ashwin! ben je jarig geweest? :lol:

Nee 26 september pas. Hoezo ?

[quote:11b2e62e3e="Avensys"] Heeft iemand ervaring met het zelf inbouwen van extra RAM ?[/quote:11b2e62e3e]

Ik heb er geen ervaring mee, maar in de handleiding van de PowerBook staan instructies hoe je het moet doen. Ziet er best wel simpel uit.