15 MBP early 2008 battery doet gek!

Sinds vorige week ging mijn 15 MBP early 08 uit zichzelf uit toen ik een film keek via de laptop op de batterij. Onmogelijk want de batterij was vol. Nadat ik het probleem vandaag weer had toen ik de mbp gebruikte om in de tuin een filmpje te kijken.

Toen ik op internet zocht vond ik wat info over hoe lang een batterij mee moet gaan van Apple.

[quote:60badb47d8]For Apple notebooks with removable batteries — such as previous generation MacBook and MacBook Pro computers — a properly maintained battery is designed to retain up to 80% of its original capacity at 300 full charge and discharge cycles. You may choose to replace your battery when it no longer holds sufficient charge to meet your needs.[/quote:60badb47d8]

Toen ik een clean install deed van Snow Leopard hoopte ik dat het probleem misschien weg zou gaan, maar nope…
Dus toen ik bij de informatie van de batterij keek schrok ik toch wel!

===========================

Modelinformatie:
Fabrikant: Sony
Apparaatnaam: ASMB012
Pack Lot Code: 0000
PCB Lot Code: 0000
Firmwareversie: 0110
Hardwarerevisie: 0500
Celrevisie: 0303
Ladingsinformatie:
[b:60badb47d8]Resterende lading (mAh): 551[/b:60badb47d8]
Volledig opgeladen: Nee
Bezig met opladen: Ja
[b:60badb47d8]Volledige laadcapaciteit (mAh): 1063[/b:60badb47d8]
Statusinformatie:
[b:60badb47d8]Aantal cycli: 54[/b:60badb47d8]
Conditie: Controleer batterij
Batterij geïnstalleerd: Ja
Ampèrage (mA): 364
Voltage (mV): 12487

Systeemvoedingsinstellingen:

Netvoeding:
Schakel sluimerstand van systeem in na (minuten): 10
Schakel sluimerstand van schijf in na (minuten): 10
Schakel sluimerstand van beeldscherm in na (minuten): 10
Start automatisch opnieuw op na stroomstoring: Nee
Schakel sluimerstand uit bij wijziging netspanning: Nee
Schakel sluimerstand uit bij openklappen van scherm: Ja
Schakel sluimerstand uit via Wake On LAN: Nee
Huidige voedingsbron: Ja
Tijdens sluimerstand wordt beeldscherm gedimd: Ja
Batterijvoeding:
Schakel sluimerstand van systeem in na (minuten): 10
Schakel sluimerstand van schijf in na (minuten): 10
Schakel sluimerstand van beeldscherm in na (minuten): 2
Schakel sluimerstand uit bij wijziging netspanning: Nee
Schakel sluimerstand uit bij openklappen van scherm: Ja
Tijdens sluimerstand wordt beeldscherm gedimd: Ja
Verminder helderheid: Ja

Hardwareconfiguratie:

UPS geïnstalleerd: Nee

Informatie wisselstroomlader:

Verbonden: Ja
Id: 0x0100
Wattage (W): 85
Revisie: 0x0000
Familie: 0x00ba
Serienummer: 0x003af7f5
Bezig met opladen: Ja

=============================

Ik heb vrijwel altijd de stekker uit de mbp gehaald als ik hem niet gebruikte en niet veel gebruik op de batterij, omdat ik niet vaak tijdens het reizen gebruik. Wat kan ik het beste doen nu? Wel belachelijk dat wanneer je 2000 euro neerlegt voor een laptop de batterij er al zo slecht aan toe is…

misschien even dit proberen http://support.apple.com/kb/HT1490

Als je zegt dat je de MBP niet veel gebruikt op de batterij vermoed ik dat je hem de hele tijd aan het stopcontact liet hangen. Dit is niet goed voor de batterij en verklaart waarom die maar zo weinig capaciteit meer heeft. Zelfs als je hem niet verplaatst werk je best toch regelmatig eens op de batterij om hem te onderhouden. De hele technische uitleg is hier al eens in een paar andere draadjes voorbij gekomen.

[quote:54e6e2f03b="Paul NGC"]Wel belachelijk dat wanneer je 2000 euro neerlegt voor een laptop de batterij er al zo slecht aan toe is...[/quote:54e6e2f03b]

Je accu kost geen 2000 euro hoor, dus die kwaliteit is gewoon gelijk aan een asus laptopie van 600 euro heb ik zelf gemerkt :frowning: De accu’s van Apple zijn net zoals zo een beetje de meeste in consumenten laptops van jammerlijke kwaliteit …

ach kan nog slechter;

Informations sur la charge :
Charge restante (mAh) : 134
Charge complète : Oui
En cours de chargement : Non
Capacité de charge complète (mAh) : 134
Informations sur la santé :
Comptage de cycles : 63
Conditions : Vérifiez la batterie.

:frowning:

Wat doe je nog hier? Huppakee, naar de APR en een nieuwe halen. Lang leve de garantie.

En met de volgende batterij eens wat minder vaak de adapter aan je MacBook hangen.