16 identieke Imation DVD-R's gebrand ; niet dus...

ik heb 16 identieke DVD-R's gebrand...

…altans, dat dacht ik :

in m’n Mac geeft geen enkele DVD-R problemen

maar slechts 8 van de 16 worden herkend door m’n Philips TV-DVD-speler

en van de 16 doen slechts 5 het in m’n IBM-PC met Windows ME en WinDVD5…

(en 8 stuks worden dus noch door de PC, noch door de DVD-speler herkend…)

de 16 Imation versie 2 DVD-R’s heb ik in MacOSX 10.3.2 met Toast 6 Titanium gebrand in DVD-ROM (UDF) formaat op ‘best’ speed…
(ik heb een interne NEC 1300a DVD+/-writer in m’n G4-AGP)

iemand enig idee hoe ik die mislukte DVD-R’s nog kan redden ??

Dank !!
Toon.B

ik heb ook met Imation gewerkt en gestopt vanwege "variabele" resultaten, volgens mij zal volgende nog lukken: de DVD copieren naar je harde schijf (of alleen de Video_TS) en dan volgens de regels van de kunst opnieuw branden op schijven van een meer betrouwbaar merk zoals Maxell, TDK

Vraag : zijn het zelf gemaakte filmpjes of rips?

Als het rips zijn moet je eens proberen om in toast… dat kleine nieywe filetje van 8kb dat erbij komt DS-STore of zoiets weg te gooien, werkte in elk geval bij mij…

PC werkt trouwens meestal met DVD+R en niet met DVD-R

Mvg

het zijn 16 copien van een zelfgemaakte video/DVD

ik heb vooraf getest met een Imation DVD-R, een Verbatim DVD+RW en een Philips DVD+R,
op mijn eigen PC (IBM-desktop met WinME en WinDVD5) en op 2 laptops-van-de-zaak van mijn vrienden (beide IBM-Thinkpad met WinXP en WinDVD4) en op 2 verschillende stand-alone TV-DVD-spelers (een Philips en een JVC)

alleen de Imation DVD-R werd door alle apparaten herkend, de Philips DVD+R deed het alleen op de TV-DVD-spelers, niet op de PC’s en de Verbatim DVD-RW deed het alleen in 1 TV-DVD-speler…

…alles op DVD-R leek mij dus het beste.

mijn keuze was op DVD-R’s van Imation gevallen, aangezien er hier verder weinig DVD-R’s te krijgen zijn : alleen van Nashua, Traxdata, M-More en Imation - van die vier leek Imation mij kwalitatief veruit de beste…

…dank voor de suggesties.

maar… terug naar mijn oorspronkelijke vraag :

zijn die 8 stuks die het nu niet doen in de PC nog te redden ??

of heb ik dure onderzetters gemaakt ??

Dank !!
Toon.B

[quote:98352947b7="Final Cut"] in toast... dat kleine nieywe filetje van 8kb dat erbij komt DS-STore of zoiets weg te gooien [/quote:98352947b7]

deze file viel mij ook al op was eigenlijk benieuwd wat dit betekend of waarom Toast dit er neerzet.