17 inch notebook met numeriek deel wel mogelijk

Misschien leuk voor apple om eens naar de nieuwe acer aspire te kijken. Deze notebook heeft een 17 inch scherm, maar ook een toetsenbord dat veel meer voor een 17 inch notebook is, nml met numeriek deel. Ook de prijs is wel heel veel aantrekkelijker, nml 1799 euro. Hier een link naar de foto's: [url]http://www.acer.nl/temp/aspire1700/[/url] en hier de pdf: [url]http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity11/abpb5ASPIRE1700_NL.pdf[/url]

alleen is de PB 17" toch een stuk mooier! En daar draait mac os x op! :P

Tuurlijk is de powerbook 17 inch veel mooier, maar dat numerieke deel vind ik wel heel cool, stukken beter dan al die lege ruimte bij de apple 17 inch

Tsja wat moet je met zo'n nummeriek pad van 1800 euro?

Wat een lelijk ding en dan ook nog eens Windows.

Zelfs de link naar de foto’s werkt niet!

eeeeeeeeeeeeeks het is een wintendo!!!! :x

Jaja, de eerste 17 inch, duhh... :? En dan ook nog 4:3 formaat. Dan snappen ze het al helemaal niet.

Effe iedereen een mailtje sturen naar die gasten dat ze zich toch wel effe vergissen met de claim van eerste 17 inch.

Een kleine correctie: [i:f062ecfb0d]Eerste notebook-[b:f062ecfb0d]pc[/b:f062ecfb0d][/i:f062ecfb0d], staat in de pdf. Aangezien wij maccers nooit met een pc vergeleken willen worden, laat staan zo genoemd willen worden, zegt Acer hier dus volgens "ons" standpunt niets verkeerds over. Een mac is tenslotte geen pc...

Daarnaast vind ik het prijsverschil wel angstaanjagend groot.
1799 tegen over 3299.
Kan het best zijn dat de mac mooier is en dat ie osx draait, maar maak dat maar eens aan een windows gebruiker wijs. Daarnaast is het een wel zo groot prijsverschil dat ikzelf misschien ook wel eerder voor die notebook zou gaan dan voor de pb 17"

Destemeer reden voor Apple om als een idioot die prijzen omlaag te gooien…

dan moet je ook wel rekening houden met de firewire 800, airport extreme, ingeboude bluetooth, verlicht toetsenbord, dvd-r!, en aluminium behuizing!!

[quote:2ed4799f02="meneer de koekepeer"]...Een mac is tenslotte geen pc...

[/quote:2ed4799f02]

Hoezo geen PC? Staat dat niet voor Personal Computer. Volgens mij is deze term zelfs verzonnen door Apple zelf.

koekepeer die prijs zegt al genoeg over die laptop (sinds wanneer gebruikt men het woord notebook voor een pc?) Als je de specificaties er op naleest heeft men zelfs nog niet een beetje de moeite gedaan om de Apple te imiteren. Enkel een 17" scherm op een op een laptop met als belangrijkste feature : een nummeriek toetsenbord?????? OMG Ik schrik er echt van dat het niet Appel Makintosh Poweredbook heet.

Waarom doet mij deze LAPTOP denken aan mijn eerste radio die veel groter was, meer lichtjes had en veel meer knopjes dan de Sony die ik wou, maar wel pakken goedkoper was. Toen ik hem had wist ik waarom hij goedkoper was, alles wat toen de gangbare norm was in hi-fi zat er niet op.

Dat numeriek gedeelte mis ik niet op m'n 15 inch laptop, je kan ook een apart numeriek gedeelte kopen, van bv Trust of Casio (is meteen een calculator) als je het zo nodig wilt hebben.

Ik denk dat Dell de eerste zal worden met een 17inch widescreen, aangezien ze al een 15 of 16 inch widescreen op de markt hebben gebracht.

Vind die speakers op de 17 inch Apple, die zoveel plaats innemen, ook een beetje onnodig, ik gebruik zelf meestal externe speakers, of helemaal geen.

Dit zegt genoeg over die LAPTOP, als rasheed hem al niet wil dan moet het echt wel slecht zijn :P

ik zit liever in het midden van mijn scherm met mijn toetsenbord, maar ik wil ook graag nummeriek gedeelte,.. 20" powerbook dan maar,.. ik vraag wel aan cigarman of ik die van hem mag kopen!! :P

HS-L

[quote:d695b1c252="PeterH"][quote:d695b1c252="meneer de koekepeer"]...Een mac is tenslotte geen pc...

[/quote:d695b1c252]

Hoezo geen PC? Staat dat niet voor Personal Computer. Volgens mij is deze term zelfs verzonnen door Apple zelf.[/quote:d695b1c252]Misschien wel, maar op dit moment wordt een windows bak altijd met PC aangeduidt en een Mac altijd met Mac. Daar doen we zelf had aan mee, als je een keer op de iChat zegt dat je achter je pc zit wordt je direct met een rode kaart van het veld gestuurd :wink:

Natuurlijk gaan andere bedrijven Apple nadoen. Ze zien allemaal dat wat Apple doet ontzettend goed is. Kijk maar naar Compaq met die stomme kleurtjes computers, Microsoft die een OSX probeert na te maken, IBM (of was dat Dell) die de floppydrive verbant en nu Acer met de 17" laptop.

Het probleem is echter, en dat komt uit de prijs van de Acer laptop naar voren, dat het veel goedkoper kan. Natuurlijk is de PowerBook van Titanium, maar wat voor toegevoegde waarde geeft dat? Ik vind hem er goed uit zien. Natuurlijk zijn er de extra’s als airport extreme (hoef ik niet op dit moment), ingebouwde bluetooth (kan ik op dit moment ook niets mee), verlicht toetsenbord (wat je trouwens ook al bij andere laptops ziet) en de dvd-r (leuk, maar of het nu bruikbaar is).

Ik probeer alleen aan te kaarten dat ik de tactiek van Apple niet helemaal snap. Ze willen mensen laten switchen van PC naar Mac. Ga dan niet standaard zoveel (van de bovengenoemde) extra’s in die machines bouwen. Door deze eruit te laten zou je een veel goedkopere machine krijgen, die uiteraard voor de switchers veel interessanter is.

Wij weten wel waar we voor betalen, de switcher echter niet…

Ik kreeg onderstaand mailtje terug:

Geachte meneer,

Acer is de eerste met een 17-inch notebook met windows voor een
betaalbare prijs. Apple was de eerste die een 17-inch notebook
presenteerde. Zie ook het persbericht hieronder.

(Embedded image moved to file: pic31426.pcx)

met vriendelijke groeten,

Benelux Info
Internal Sales

haha ik wilde net dezelfde gaan posten, maar heb al een e-mail terug gestuurd!!:

[quote:41b853eb8d=“ikzelf in email aan acer benelux”]
geachte heer/mevrouw,

dat snap ik ook wel, maar waarom staat dan op de website en ik quote hier onder uw site:
“Acer breidt andermaal zijn gamma draagbare computers uit. De Acer Aspire 1700, de allereerste notebook-pc met een 17”-scherm, werd ontworpen voor gebruikers die een compleet werkinstrument nodig hebben dat schitterende prestaties levert en tegelijk de data haarscherp weergeeft. Dat laatste is nu mogelijk met het 17"-scherm." ik vind dat u doormiddel van deze zin iets beweert wat helemaal niet zo is,… maak er dan van “de allereerste windows-notebook met een 17”-scherm (voor een betaalbare prijs)".

jammer dat er staat “de allereerste notebook-pc met 17”-scherm" want dat is niet zo,
apple draait geen windows, maar dan blijft het nog steeds een PC en dat staat
volgens mij nog gewoon voor personal computer.

het verzoek blijft om de website aan te passen om zo uw klanten niet te misleiden.
er zijn in heel veel forums al negatieve verhalen over dit persbericht verschenen ook op windows fora,
en dan lijkt met niet erg prettig voor u.

met vriendelijke groeten
[/quote:41b853eb8d]

toch wel netjes zo…?

Stomme vraag tussendoor: [i:e9d2372a08]welke windowsforums[/i:e9d2372a08]?

[quote:2fe26fbf77="meneer de koekepeer"]Misschien wel, maar op dit moment wordt een windows bak altijd met PC aangeduidt en een Mac altijd met Mac. Daar doen we zelf had aan mee, als je een keer op de iChat zegt dat je achter je pc zit wordt je direct met een rode kaart van het veld gestuurd ;)[/quote:2fe26fbf77]

mhmmm,… want dat dat toevallig bij ons zo word aangeduid, in de rest van de wereld noemt iedereen apple een pc,…
we doen wel hard mee aan het tegendee inderdaad, maar ik heb er ook niet zo zeer problemen mee als iemand op een pc werkt,… maar als hij windows draait :stuck_out_tongue:

[quote:41f3fba000="Missundaztood"]Stome vraag tussendoor: [i:41f3fba000]welke windowsforums[/i:41f3fba000]?[/quote:41f3fba000]

ehm… daar gaat het niet om… toch…?

en als ze gaan vragen welke dan maak ik ff een draad op tweakers.net:stuck_out_tongue:

Peer, dat al die extra's er op zitten dat maakt het net Apple. Je zal je zeker 1 jaar geen zorgen hoeven te maken dat iemand naast je komt staan met een laptop waar je van zegt "kwijl".

Moest Apple bvb nu een notebook uitbrengen zonder extreme, dan spreken we niet meer over een portable computer he. Het is 2003 iedereen wil op zijn minst internet en overal.

Dat is ook wat ik bedoel dat die op die stereo lijkt die ik kocht toen ik 11 was, na een week wist ik al dat ik een kat in een zak gekocht had. Het ding miste alles om stereo te zijn.