17" Powerbook bij Dixons voor 3.496 euro

Op de site van dixons staat een 17" powerbook te koop voor 3496 euro. dat is 668 euro goedkoper dan bij de apple store. Het bedrag is inclusief btw. Moet bijna wel een fout zijn, want 3496 + 19 procent btw = 4160 euro. Maar ondertussen staat het er wel. Als je 'm besteld zullen ze 'm ervoor moeten leveren denk ik zo? Kijk maar op deze link: [url=http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Computers&menucat=Computers%5FNotebooks&subcat=Computers%5FNotebooks&scindex=1&subsubcat=Computers%5FNotebooks&prid=0007035075]link[/url]

[mod:37ea0ac367=“tiny”]Ik heb je link ff tot een ‘link’ gemaakt. De url was zo lang dat de pagina erg breed werd…[/mod:37ea0ac367]

Peter,

Ik heb er even de algemene voorwaarden van Dixons op nagelezen en kwam op sectie 3.3 uit:

[quote:d0bd93cb0f]3.3 De Koper is de prijs verschuldigd die Dixons B.V. in haar bevestiging conform artikel 2.5 van deze voorwaarden aan haar heeft medegedeeld. Kennelijke (manipulatie-)fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de overeenkomst door Dixons B.V. worden gecorrigeerd.[/quote:d0bd93cb0f]

Dit betekent dus dat, zelfs na het plaatsen van de bestelling, Dixons de prijs kan aanpassen en dat uw bestelling ook deze prijswijziging zal doorgevoerd krijgen.

Of ben ik hier totaal verkeerd in?

Ringo

je zal wel gelijk hebben, maar is hier sprake van duidelijke (manipulatie) fouten. Lijkt mij niet, want het btw bedrag staat op de site gespecificeerd. En wanneer je dan alsnog de hogere prijs zou moeten betalen denk ik dat Dixons toch van goede huize moet komen.

De wet is als volgt; Indien de consument duidelijk kan zien dat het hier om een zet/druk fout moet gaan, heeft de consument geen recht op de vermeldde prijs.

Voorbeelden hiervan zijn er in overvloed, een iPaq stond zo eens op amazon.co.uk voor 3.99 pond. De mensen die m bestelden kregen hem helaas niet voor 3.99 pond. Dit is, naar mijn weten, zelfs voor de rechter geweest.

Wel kan ik me voorstellen dat wanneer je hem voor die prijs besteld, en je van Dixons een hogere factuur krijgt, het recht hebt om het product retour te zenden omdat je het niet krijgt voor de overeengekomen prijs.

Dixons op haar beurt heeft dus wel degelijk het recht om de fout tijdens het factureren te wijzigen, maar heeft dan ook de plicht om het artikel als retour te ontvangen.

Het voorbeeld van de iPod lijkt me overduidelijk. Maar in het geval van dixons is het verschil niet zo groot. ik moet eerlijk zeggen dat ik er serieus over nadenk een bestelling te plaatsen.

Als ze de prijs aanpassen moeten ze jou dat zo en zo laten weten. Dus daarmee kun je nooit de mist in gaan :)

Bij de Dixons in Maastricht zag ik laatst ook de bordjes verwisseld staan. De 15" prijs bij de 17", etc.

Prutsers… :wink:

Overigens heb je het recht om [i:788288f27f]tot op zekere hoogte[/i:788288f27f] toch een product mee te nemen voor het verkeerd aangegeven bedrag. Je moet dan denken aan bijv. een horloge van 120 euro dat voor 100 euro foutief in de etalage staat. Maar een verschil van meer dan 600 euro zal daarbuiten vallen.

Procentueel is dat prijsverschil t zelfde :?

De Dixons in Maastricht is sowieso slecht. Die mensen weten net zoveel van computers als m'n moeder :D

jongens, volgens mij las ik op het bordje in de vitrine:[b:4dbd2bf062] 3496 euro MET x-tal miles![/b:4dbd2bf062]

dus kom je toch uit op de algemene prijs die de Apple-store handhaaft.

FF die link bekeken en daarna op toon alle speficakties gedrukt, en dan staat daar dat er max. 640 mb RAM in kan?? Er kan toch zeker wel 1 Gig Ram in??? :o

[quote:cfaf710669="editor"]jongens, volgens mij las ik op het bordje in de vitrine:[b:cfaf710669] 3496 euro MET x-tal miles![/b:cfaf710669]

dus kom je toch uit op de algemene prijs die de Apple-store handhaaft.[/quote:cfaf710669]
Dat zijn volgens mij de Air-Miles die je krijgt als je het artikel koopt. Niet de Air-Miles die je bij moet betalen.

Over prijzen bij de dixons gesproken...

Na een beetje onderhandelen kreeg ik vanmiddag onderstaande spullen mee voor het bedrag van 1660 euro.

Ibook 800 14"
applecare
airportkaartje

Is dit nou een goeie deal? Ik ben zelf van mening van wel… maar wat vinden jullie ervan? :smiley:

Geen verkeerde deal. Een 900 Mhz iBook met Apple Care en Airport kaartje kost bij de Apple Store 2317 Euro. Je hebt dan wel een vorig model, maar daar is absoluut niets mis mee. (Tik dit nu op een 800 Mhz iBook 12".) Lekker van genieten dus met een grote glimlach.

over het algemeen zat dixons altijd iets boven de prijs van de applestore [b:075d42b2ec]met studentenkorting[/b:075d42b2ec] maar dit is een goeie deal,.. en als ze de prijs op hogen dan heb je altijd de kans om hem te cancellen,..

ze weten misschien niet veel van apple bij de Dixons, maar ze hebben wel verdomd mooie prijzen en de werkenemers doen wel hun best om te leren (volgens mij, maar ik hoorde in utrecht een werknemer uitleg geven aan een nitwit die misschien een apple wilde kopen,… en hij gaf echt een hele goede uitleg met de voor en de paar nadelen op een rijtje… hij noemde zelfs de mac comunity als voordeel,…)

HS-L

ik heb de 17 powerbook gekocht bij dixons voor 3496 incl. btw. Morgen (zaterdag) wordt ie geleverd. Goeie deal toch. En de service liet niet te wensen over. Ik kreeg vanochtend om 09.30 een telefoontje van de kalntenservice van dixons dat mijn powerbook klaar stond voor verzending. In de loop van de middag zullen ze me nog een email sturen met het trackingnummer van TPG zodat ik de bestelling kan volgen. Toch 668 euro goedkoper dan bij de applestore, hoe het kan weet ik niet maar dat maakt me niet uit. Argwanend als ik ben wanneer het om zo'n groot bedrag gaat heb ik alles doorgenomen met dixons, maar er zit geen addertje onder het gras. Productnummer is hetzelfde als bij de applestore, alle specificaties zijn identiek.

Overigens is hij nu niet meer uit voorraad leverbaar. Het verbaast me dat op de site van dixons geen enkele andere apple meer staat. Geen eMac, iMac, powerbook of iBook. Ook geen iPod meer. Zou dixons met apple verkoop stoppen?

gefeliciteerd met je aankoop,..

dat je er maar veel plijzier van mag hebben.

enne wel foto’s he!!

HS-L

Als ik 'm heb zal ik wel een foto posten, ok!

staat niet meer op de Dixons site (zucht....) te laat dus.

Ik heb mijn 17 inch powerbook afgelopen zaterdag geleverd gekregen, en de service van Dixons was voortreffelijk.