17" PowerBook, wie heeft er 1 besteld...

Was even benieuwd hoeveel animo er is voor de nieuwe 17" :apple: Ik heb net mijn nieuwe 1GhZ binnen en hem accuut omgeruild voor de 17". (na bijna 7 weken te hebben gewacht op de 15" 1GhZ!) Nu nog een week of 6 a 7 geduld hebben...

beammeup

Heb jij de lange adem van en marathonloper of kun je lang vooruit met een oudere mac? kheb m niet,maar hij i wel mooi he, die 17"!

ik hou mezelf elke 6 maanden voor de gek. dan bestel ik een nieuwe PowerBook als mijn oude verkocht is via tweedehandsmac.nl. met de gedachte dat ik dan goedkoper uit ben dan de huidige machine langer te blijven gebruiken... bijvoorbeeld 2 jaar en er dan 1100 euro voor te krijgen. iedereen heeft recht op een hobby toch? :lol:

Bart van Empelen

(first post)

Ja ik! De dag na de aankondiging van Steve heb ik de knoop doorgehakt: ik wordt een switcher. Eruit met die ouwe wintel doos, en eindelijk iets met uitstraling op je bureau.

Hoop echt dat de apple ervaring me gaat bevallen. Heb er beperkte ervaring mee maar ben ervan overtuigd dat ik geen spijt ga krijgen. Alleen zo jammer dat het nog zo lang duurt; geen enkel idee wanneer de eerste 17" modellen in NL aankomen. 20 februari is het vroegst wat ik gehoord heb, maar in USA zelfs mensen die een data in maart of april doorgekregen hebben… :oops:

Zal jullie op de hoogte houden van mn (switch)ervaring!

Oef!

Dat is wel een extreem lange levertijd zeg :frowning:
Op apple.com/nl staat ie op 7-10 weken.

Ik snap zo en zo niet dat ze een nieuw model al presenteren als er nog helemaal geen voorraad is. Natuurlijk kun je mensen al mooi 10 weken op zo’n machine laten geilen voordat ie in de winkel ligt en kan dat de verkoopcijfers weer bevorderen, maar ik vind het maar een raar verhaal :?

Veel mac-plezier & welkom aan boord!

[quote:c48271b7bb="FeilonG"](first post)

Ja ik! De dag na de aankondiging van Steve heb ik de knoop doorgehakt: ik wordt een switcher. Eruit met die ouwe wintel doos, en eindelijk iets met uitstraling op je bureau.

Hoop echt dat de apple ervaring me gaat bevallen. Heb er beperkte ervaring mee maar ben ervan overtuigd dat ik geen spijt ga krijgen. Alleen zo jammer dat het nog zo lang duurt; geen enkel idee wanneer de eerste 17" modellen in NL aankomen. 20 februari is het vroegst wat ik gehoord heb, maar in USA zelfs mensen die een data in maart of april doorgekregen hebben… :oops:

Zal jullie op de hoogte houden van mn (switch)ervaring![/quote:c48271b7bb]

:lol: Een Mac is wel meer dan enkel uitstraling op je bureau hoor, je krijgt er zelfs een way of life bij 8)

Dit is nou het type topic dat ik altijd heb gemist op Nederlandse forums. In de VS rollen Mac-gebruikers bij nieuwe harware altijd over elkaar heen om het hardst te roepen dat ze besteld hebben. Ik kreeg het gevoel dat wij in Nederland niet zo hard lopen. Maar dit topic bewijst gelukkig het tegendeel.

Complimenten aan diegenen die een 17" PB hebben gekocht, ik hoop dat ze snel worden geleverd. Zelf hou ik het op desktops, moet het voor mobiele zaken doen met een Wintel laptop van de zaak.

[quote:b3f0199c0f="Stof"] Complimenten aan diegenen die een 17" PB hebben gekocht, ik hoop dat ze snel worden geleverd. Zelf hou ik het op desktops, moet het voor mobiele zaken doen met een Wintel laptop van de zaak.[/quote:b3f0199c0f]

Heb vandaag gehoord dat er nog een week of 2 a 3 geduld moet worden uitgeoefend. Ja, dat is op zich wel een rare zaak dat er zolang gewacht moet worden. Maar stel je voor,… samen met een collega hebben we het er ongeveer dagelijks over. Mailen elkaar nieuwe berichten over de levertijd.
Daar blijf ik me, ik werk nu ongeveer 14 jaar in de communicatie, dagelijks over verbazen. Apple is toch wel een raar/zeldzaam/curieus merk…
8)

Door constant de de fora op o.a. http://forums.macnn.com/ in de gaten te houden kon ik de verleiding niet weerstaan om inmiddels voor de derde keer te bellen met Apple.... Wanneer komt ie?

Het enigzins teleurstellende antwoord was: tussen 4 en 25 maart. Ik hoop nog altijd dat Apple de data wat ruim heeft genomen en de vroege bestellers blij kan maken met een eerdere uitlevering. Volgens de aardige mevrouw aan de lijn was een levering in februari echter ZEER onwaarschijnlijk. Of dit door de extra toegevoegde 512 MB komt weet ik niet.

demacwinkel.nl reageerde dat ze rond halverwege februari een (demo?) model in de showroom zouden hebben.

Andere NL bestellers die wel meer duidelijkheid hebben rond hun bestelling? Ik heb op 14-1 besteld.

Tenslotte: deze: http://suyama.co.jp/pmg417.html, wilde ik jullie niet onthouden.

Weet iemand trouwens of het apple logo achter op het scherm van de 17" net als bij de 15" versie oplicht (als ik me niet vergis?)