1x hardeschijf 2x time machine ?

Ik heb 1 hardeschijf van 500gig maar ik zou daar 2 verschillende computers hun time machine op willen laten draaien. maar dat lukt me niet echt, Ik kan de hardeschijf wel aan vinken bij de 2de computer maar er gebeurt dan vervolgens niks. al zegt die wel dat die elk uur aan het updaten is. dus mijn vraag of dat uberhaupt wel kan met 1 hd en 2 comuters?

Volgens mij kan Time machine nog niet via het netwerk functioneren. Die feature is in een van de laatste betaversies verwijderd. Hoop wel dat het weer terug komt, en volgens mij kun je tot die tijd nog niet wat jij wilt

harde schijf opdelen in twee partities misschien?

Op een externe hardeschijf zitten 2 of meerdere poorten, maar deze kunnen niet tegelijk gebruikt worden. Als er van 2 verschillende computers gegevens binnen komen kan die er niet mee overweg. Ik dacht dat die andere poorten om door te lussen zijn.

[quote:a5c29cdea6="MacMeijers"]Volgens mij kan Time machine nog niet via het netwerk functioneren. Die feature is in een van de laatste betaversies verwijderd. Hoop wel dat het weer terug komt, en volgens mij kun je tot die tijd nog niet wat jij wilt[/quote:a5c29cdea6]

Time machine kan niet standaard via het netwerk maar er is een Nederlandse Mac gebruiker (weet niet of dat ook van OMT is) die ene plugin heeft gemaakt die dat wel mogelijk maakt. Het kan dus wel. Naam en website van de maker ervan weet ik zo 1-2-3 niet. Maar zoeken is altijd mogelijk.

En ja, even gezocht: http://www.appletje.nl/ daar staat ie zowaar.

Neej miss heb ik mijn vraag verkeerd gesteld maar het zijn 2 laptops en 1 vaste harde schijf. Het is de bedoel een beetje dat je daar je laptop aan kunt hangen en dat dan time machine zich update...

Je maakt gewoon, zoals al twee voor mij zeiden, twee partities. Je koppelt elke laptop aan een partitie en klaar is kees.

Volgens mij hoef je niet eens 2 partities te maken. Ik heb zelf een Macbook en heb een USB schijf gebruikt voor Time Machine. Later kocht ik er een Mac Mini bij en heb die USB schijf toen aan de mini gehangen en ook weer Time Machine ingeschakeld. Voor elke Mac maakte Time Machine een aparte map aan. Ik heb van met m'n Macbook daarna geen backup meer gemaakt met Time Machine en weet niet hoe Time Machine daarmee omgegaan was, maar die 2 aparte mappen vielen me op. Voor elke Mac een aparte USB schijf vind ik toch het handigst denk ik.