2.7 Gb te groot voor 1 DVD?

Mensen ik heb 7 mp4 files, samen 2.69 Gb groot, bij elkaar 6 uur en 51 minuten video. Nou wil ik mijn video's graag aan iemand sturen met een mooi menu etc. In iDVD gaat dat erg mooi.

Die 2.69 Gb past met gemak op een DVD dacht ik, maar in iDVD krijg ik er met moeite 1 op 1 DVD.

Ook Toast biedt geen soelaas en mp4’s In iMovie importeren is ook een drama. Dat duurt bijna net zo lang als afspelen (op mijn 2.1 Ghz iMac G5 met 1.5 Gb) en dan heb je nog geen mooie menu’s.

Dit valt me stug tegen. Wat te doen? Heeft er een slimmerik een oplossing, of kan ik de files toch beter kaal op de DVD pleuren. Wel handiger, maar lang ziet zo leuk…

Een MP4 comprimeert veel compacter dan de MPEG2 van een DVD. 2.69 Gb bij gelijke kwaliteit kan zo 10 Gb in Mpeg2 zijn. De kwaliteit gaat dus iets omlaag. Maar er is volgens mij een achterdeurtje in iDVD om groter spul toe te staan. Zijn al wel meerdere topics over geweest. Even zoeken.

Bij DVD's gaat het niet om de bestandsgrootte, maar om de lengte in minuten... origineel past er maar 2 uur op een DVD-R.... daar zit et probleem. Of je moet er geen DVD van maken, maar gewoon een data-DVD met de filmpjes als gewone bestanden erop...

Maar met een lagere bitrate kan er meer op dan 2 uur. En daar was dacht ik een trucje voor mbt iDVD.

Nou daar ben ik benieuwd naar, Martijn. Ik heb ook gezocht in de forums maar kon niks vinden.

[quote:17cd331282="unSOUND"]Bij DVD's gaat het niet om de bestandsgrootte, maar om de lengte in minuten... origineel past er maar 2 uur op een DVD-R.... daar zit et probleem. Of je moet er geen DVD van maken, maar gewoon een data-DVD met de filmpjes als gewone bestanden erop...[/quote:17cd331282]

Dat kan natuurlijk altijd, maar kan ie dan ook in de gemiddelde DVD speler afspelen?

Een CD met mp4’s herkent ie wel… Ik zal het eens proberen.

Waarom niet gewoon meerdere DVD's opsturen? Dan hoef je ook niet moeilijk te gaan zitten doen.