2 bibliotheken mogelijk in iTunes?

Ik heb voorheen bijna m'n hele muziekcollectie in MP3 gezet, nu ben ik bezig alles (vanaf origineel) weer in AAC om te zetten voor op de iPod (meer muziek, betere kwaliteit). Maar in m'n auto zit wel weer een pm3-cdspeler die dus geen AAC slikt. Ik zou dus cd's willen branden van m'n mp3-bestanden voor in de auto en m'n iPod willen updaten met m'n AAC-bestanden. Het mooiste zou zijn om 2 bibliotheken te hebben in iTunes, maar dat kan volgens mij niet. De boel op een hoop gooien kan wel, maar maakt het niet overzichtelijker. Het enige wat ik kan bedenken is een nieuwe systeem-gebruiker aanmaken geheel en al voor de mp3-iTunes-bibliotheek. Iemand een betere suggestie?

MP3 bestanden converteren naar AAC is echt onzin!! Doe het niet! Dat is compressie op compressie. Met welk nut? Je wint een paar mb's maar de kwaliteit wordt niet beter, in tegendeel zelfs...

Alleen de originele cd’s converteren naar AAC heeft zit. De geluidskwaliteit van AAC is overigens niet per definitie beter dan die van MP3 - hangt van de bitrate af. Globaal is 128 kbps AAC vergelijkbaar met 160/192 kbps MP3 (als ik het goed heb).

Voor twee gescheiden bibliotheken is een tweede gebruiker wellicht een optie… maar handig is het niet natuurlijk. Je kunt natuurlijk ook MP3 en AAC versies in 1 Library hebben staan en met smart-playlists werken.

[quote:153d40b114="ee"]MP3 bestanden converteren naar AAC is echt onzin!! Doe het niet! Dat is compressie op compressie. Met welk nut? Je wint een paar mb's maar de kwaliteit wordt niet beter, in tegendeel zelfs...

Alleen de originele cd’s converteren naar AAC heeft zit. De geluidskwaliteit van AAC is overigens niet per definitie beter dan die van MP3 - hangt van de bitrate af. Globaal is 128 kbps AAC vergelijkbaar met 160/192 kbps MP3 (als ik het goed heb).
[/quote:153d40b114]

gelijk :roll:

Zoals ik schreef ben ik AAC's aan het maken vanaf het [b:d452d51f00]origineel[/b:d452d51f00] en zeker niet vanaf mp3 (als audiofiel kan ik me dat niet veroorloven). En aangezien ik altijd mp3's maakte op 192kbps heb ik op m'n iPod (allereerste versie 5GB) 33% meer muziek! En dat is een groot verschil. Ik geloof dat ik voor de extra gebruiker ga, want ik wil echt per nummer kunnen bepalen in welke playlist het komt en sommige nummers in meerdere playlists kunnen plaatsen. Smartplaylists zijn daar niet handig voor.

ook een mogelijkheid is om nog een macintoshje in je netwerk te hangen en daar ook iTunes op te draaien, daar dan al je mp3ingooien en je library sharen... maarja, moet je nog wel ergens een appletje overhebben en daar ook we 10.3.4 op kunnen draaien...

[quote:0729e92590="reneo"]en daar ook we 10.3.4 op kunnen draaien...[/quote:0729e92590]

dat hoeft toch niet… je moet gewoon boven een bepaalde iTunes versie hebben… toch?

[quote:965d605869="addyboy"][quote:965d605869="reneo"]en daar ook we 10.3.4 op kunnen draaien...[/quote:965d605869]

dat hoeft toch niet… je moet gewoon boven een bepaalde iTunes versie hebben… toch?[/quote:965d605869]

euh, dat bedoelde ik ook, maar voor de laatste iTunes werkt ook alleen met deze laatste versie, die is verder niet downwardscompatible met oudere versies iTunes Library Sharing.

[quote:96ba97edd4="reneo"][quote:96ba97edd4="addyboy"][quote:96ba97edd4="reneo"]en daar ook we 10.3.4 op kunnen draaien...[/quote:96ba97edd4]

dat hoeft toch niet… je moet gewoon boven een bepaalde iTunes versie hebben… toch?[/quote:96ba97edd4]

euh, dat bedoelde ik ook, maar voor de laatste iTunes werkt ook alleen met deze laatste versie, die is verder niet downwardscompatible met oudere versies iTunes Library Sharing.[/quote:96ba97edd4]

das redelijk stom… maar ik kan het wel een beetje begrijpen… het library bestand is namelijk verandert in deze update…