2 classes toepassen op dezelfde link (opgelost)

hey,

wij zitten met het volgende probleem. We maken zijn bezig met een website. Voor het submenu hebben we 2 classes. 1tje voor de current en een class dat er geen lijntje onder het woord mag komen op die bepaalde links. (Die lijntjes zijn als onderscheid tussen bepaalde items in het menu.
Onze vraag is hoe je die 2 classes toepast op 1 link? Bij het 2 de moet er ook class=“noline” komen zodat er ook daar geen lijn komt.

Moet je dan een class apart maken of is er een andere manier?

dit is de code:

<div id=“submenu”>
<ul>
<li>Nieuws</li>
<li class=“current”>Pachagonia</li>
<li class=“noline”>Balletten en ci en la</li>
<li>Pité</li>
<li class=“noline”>Landscape</li>
<li class=“noline”>Wolf</li>
<li class=“noline”>1-2-3</li>
<li class=“noline”>9x9</li>
<li class=“noline”>Bache</li>
<li class=“noline”>Tempus Fugit</li>
<li class=“noline”>Palestina</li>
<li class=“noline”>Corpus Bach</li>
<li class=“noline”>20 jaar les ballets</li>
<li class=“noline”>VSPRS</li>
<li class=“noline”>Foi</li>
<li class=“noline”>Import Export</li>
<li class=“noline”>Zero degrees</li>
</ul>

</div><!–end submenu–>

de css classes:

#submenu li a:hover,
#submenu li.current a {
color:#169EBE;
}

#submenu li.noline a {
border-bottom: none;
}

Groetjes,

Liezel

[code:1:02516dce7f]<li class="eerste tweede"><a href="http://google.com">Google</a></li> .eerste { font-size: 38px; }

.tweede, .tweede a {
color: red;
}[/code:1:02516dce7f]

Google: "css apply two classes"

of http://www.google.com/search?client=safari&rls=nl-nl&q=css+apply+two+classes&ie=UTF-8&oe=UTF-8

thanks,...

Los van je al opgeloste vraag:

Ik zou geen namen als “noline” gebruiken. Wat als er morgen toch een lijn onder moet? Het is in dit geval niet zo erg natuurlijk, maar ik wil maar voorkomen dat je ook dingen als class=“bluetextwithgreenborder” enzo gaat gebruiken…

En: werkt jouw voorbeeld in alle browsers? Ik zou nog ergens een “text-decoration: none” verwachten om de standaard text underline weg te halen. In de meeste browsers is het onderstrepen van een woord iets anders dan een rand aan de onderkant.

(Zie trouwens ook de uitleg over BBCode – de link staat altijd linksonder het invoerveld van reacties. En je kunt je bijdrage achteraf nog wat bewerken.)

Er moet niets meer veranderd worden dus noline kan in dit geval blijven staan

en ik heb maar een deeltje van de css getoond als voorbeeld dus alles werkt naar wens .
:wink: