2 computers rechstreeks aan elkaar via .. + video vraag.

kan het niet vinden. ik wil mijn powerbook 1.67 aansluiten op mijn erg oude powermac 8600 om zo files te kunnen swappen ( is waarschijnlijk slechts een hd van 2 GB. er staan veel oude cubase songs op en audio files en arrangementen. kan dit makkelijk of wordt dit een moeilijk verhaal.

vraag 2op mijn oude powermac (10 jr oud ?) 8600 of 6800 zitten video aansluitingen.
kan bijv playstation aanluiten en zie dan alles op mijn scherm. kan ik bijv met deze computer oude video banden importeren in bijv quicktime en deze later converteren zodat deze op een dvd kan worden gebrand. via mijn nieuwe powerbook aangezien daar geen aansluitingen zitten om makkelijk apparatuur aan te sluiten of moet ik gewoon een of ander video hardware kopen.

daarnaast wil ik oude cassette bandjes naar mijn harde schijf importeren via de audio aansluiting in itunes of is dit omslachtig werk. ???

Ik weet alleen een antwoord op je laatste vraag... Ik zet mijn audio van de versterker om naar usb met de iMic van Griffin... http://www.griffintechnology.com/products/imic/ De geluidstream opnemen doe ik met Spin Doctor, deze software zit gratis als x-tra bij Toast 6.

Muziek opnemen met Quicktime Pro en de audio-in op je PowerBook gaat ook heel simpel.

Data overhevelen lijkt me lastig worden tussen dezee twee computers.

[quote:4ae817c911="huinkroese"]Muziek opnemen met Quicktime Pro en de audio-in op je PowerBook gaat ook heel simpel.

Data overhevelen lijkt me lastig worden tussen dezee twee computers.[/quote:4ae817c911]

Het is me gelukt binnen niet al te lange tijd. circa 1 uurtje.
netwerk kabel ertussen , en de powermac 8600 alles ongeveer open zetten, kon alle bestanden er zo afhalen :slight_smile: (wel grappig dat zo’n oude computer van circa 12 jaar geleden het al zo goed voor mekaar had met verbindingen , aansluitingen, menus etc…