2-dehands programma's kopen

Als ik via iemand partisulier programma's koop en hij geeft me daarbij de serienummers van de programma's en ik wil ze dan inprogrammeren en kom er dan achter dat mijn invoer van de serienummers niet juist zijn volgens de firma of van wie programmarechten zijn.Weet iemand wat ik fout doe of ben ik voor de gek gehouden en heb ik voor niets betaald?

Tja, riekt naar oplichting...

:?

Hangt er ook een beetje van af hoe je die licentie-codes hebt aangekregen.
Bijv. op een officiele registratie-kaart of op de officiele cd geprint, of gewoon op een
papiertje gekrabbeld.

In t eerste twee gevallen zou t moeten werken, maar heb je de kans dat de software al
ergens is geinstalleerd en moet worden gede-installeerd voordat je t opnieuw kunt installeren.
Zou je eerst ff. moeten vertellen hoe de registratie is gegaan. Maakt het programma bijv. direkt
na t invoeren van de licentie kontakt met de software-producent om de licentie te verifieren.
Bij t laatste (licentie-code op een papiertje gekrabbeld gekregen )zou ik me niet teveel illusies
maken dat t nog goed komt.

Let er in ieder geval op dat Hoofdletters en kleine letters goed zijn en dat er geen spaties worden meegetypt.

Hoe ben je aan die " particulier " gekomen die je de software heeft verkocht ?

Die particulier leerde ik kennen via een verkoop van één van mijn oudere computers,als ik je uitleg goed begrijp ben ik misleid bij de koop van de programma's

Heb je daadwerkelijk bij de software fabrikant geinformeerd of het geldige serienummers zijn of geeft het installatie programma aan dat ze niet geldig zijn? Bij sommige registratie programma's werkt "kopieer en plak" namelijk niet en dien je het serienummer echt handmatig in te tikken.

Voordat je de verkoper van vanalles beschuldigt, is het inderdaad raadzaam even uit te vogelen hoe en of het met de registratie van de keys werkt. Dat kun je ook samen doen. Het is immers heel goed mogelijk dat de verkoper wel te goeder trouw is geweest, maar niet op de hoogte van een (in dit geval rot-) geintje van de fabrikant. Zo gaf de boekhoudsoftware van Exact bijna altijd een random foutmelding bij het installeren zodat je gedwongen was de helpdesk te bellen en Exact precies wist welke licentie waar was geïnstalleerd.

Je zou hier even kunnen doorgeven om welke programma's het gaat. En we weten ook nog niet hoe je die licentie-codes hebt gekregen ( op een kaart van de software-maker of gewoon op een papiertje van de verkoper ).

Op deze manier is de betrouwbaarheid van de licentie-codes moeilijk (eigenlijk
helemaal niet) in te schatten.

:?