2 iMacs 1 adsl aansluiting

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn adsl aansluiting (alcatel usb modem) kan gebruiken op mijn beide iMacs, welke allebei met OS X 10.2 werken.
Waarschijnlijk moet ik iets meer doen dan zoeken naar een knopje gedeelde internetverbinding.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Greetz Makkie B.

Je moet de 2e Mac op de eerste aansluiten met een UTP crosslink kabel. Dan kan je (het goedkoopst) je adsl delen. Wel moet de 1e Mac dan altijd aanstaan voor de 2e.

Wil je ze onafhankelijk laten delen, dan moet je een ander modem, met ethernet aansluiting en een router aanschaffen. Beetje duurder, wel goed.

Hoe gaat dat delen dan in zijn werk. Wat moet ik aan en uitzetten om dat te laten werken?

Groet Mark

om te kunnen delen ga je naar systeemvoorkeuren/netwerk en geef daar de instellingen op voor persoonlijke bestandserver etc. je vindt het wel.. bovendien is er ook nog zoiets als een help-functie binnen OSX.

[quote:8b0ba6241c="PeterK"]om te kunnen delen ga je naar systeemvoorkeuren/netwerk en geef daar de instellingen op voor persoonlijke bestandserver etc. je vindt het wel.. bovendien is er ook nog zoiets als een help-functie binnen OSX.[/quote:8b0ba6241c] Bij samengebruik dus :)

Hoi,

Ik heb ernstig zitten zoeken en puzzelen, maar ik krijg het niet aan de praat. Kan iemand iets duidelijker zijn. Ik vind wel vanalles, maar hoe krijg ik de ene mac zo slim dat hij de internet verbinding van de andere mac vandaan haalt.
Ik heb bij beide het internet sharen aangezet, en nu…ik blijf een mac houden die geen verbinding kan maken.

Is het misschien makkelijker om het op een andere manier te doen? Met een router of airport.

Help wanted!

Thanx Makkie

Het moet kunnen lukken met en crosscable tussen beide macs en internet samengebruik geactiveerd. Met een router gaat het uiteraard heel eenvoudig, heeft bovendien het voordeel dat beide macs onafhankelijk van elkaar op internet kunnen. Voor jou is wel een nadeel dat je dan je usb-modem aan de wilgen kan hangen. Want daarvoor heb je ee ethernet modem nodig, of een combinatie van modem/router/switch. Die zijn overigens niet zo duur meer. Een airport basisstion is ook een mogelijkheid, maar als je beide macs toch bedraad aansluit niet aantrekkelijk. Je hebt dan nog steeds een ethernet modem en een hub of switch nodig omdat je aan het basisstation maar 1 bedrade mac kan aansluiten. Bovendien is een airport basisstation duurder dan een gecombineerde modem/router/switch. kijk maar eens op [url]http://www.routershop.nl[/url] om wat voorbeelden en prijzen te zien.