1. Hoe kan ik een geimporteerde kleur omzeten naar een tint van een PMS kleur die al bestaat in het document. 2. Kun je ook met zoek en verander kleuren vervangen ?
Thanks
:finderoud:
1. Hoe kan ik een geimporteerde kleur omzeten naar een tint van een PMS kleur die al bestaat in het document. 2. Kun je ook met zoek en verander kleuren vervangen ?
Thanks
new tint swatch bedoel je?
ja
[quote:2441f26241="nemcis"]new tint swatch bedoel je?
ja[/quote:2441f26241]
Ja hoe dan ??
Heb je de vraag goed gelezen ???
1. Nee, dat kan niet.
Uitleg/voorbeeld bij vraag 1 (correct me, if I'm wrong):
Je importeert een logo met een pms kleur en wilt die kleur in InDesign vervangen door een andere kleur.
Ik zou toch echt het geimporteerde bestand met die foute kleur aanpassen ipv de opmaak. Dit soort 'snelle oplossingen' kan later problemen opleveren. (Denk aan flyertje als spinoff van die leuke brochure oid)...
[quote:6568022b6b="KarelWillem"]Uitleg/voorbeeld bij vraag 1 (correct me, if I'm wrong):
Je importeert een logo met een pms kleur en wilt die kleur in InDesign vervangen door een andere kleur.[/quote:6568022b6b]
Ik wil een tint maken van die geimporteerde kleur, als nieuwe swatch.
Dus van b.v. PMS 485 een tint daarvan maken 50%., maar hoe ?
Die kleur vervangen is niet zo belangrijk maar ik vroeg mij dat gewoon af.
uit je vraag begreep ik dat je dit bedoelde [img:785c703682]http://www.kringgroep-kennemerland.nl/images/tint.jpg[/img:785c703682]
[quote:4ea0403e8e="nemcis"]uit je vraag begreep ik dat je dit bedoelde [img:4ea0403e8e]http://www.kringgroep-kennemerland.nl/images/tint.jpg[/img:4ea0403e8e][/quote:4ea0403e8e]
Thanks 8) over het hoofd gezien dus.
is het ook mogelijk om een kleur te vervangen door een andere, met zoek en vervang ???
als je een kleur in indesign wil vervangen voor een andere kleur hoef je alleen die ene kleur te deleten en als die kleur gebruikt wordt in je opmaak vraagt indesign of je hem wil vervangen voor een andere kleur.
[quote:7115c56435="behappy"]als je een kleur in indesign wil vervangen voor een andere kleur hoef je alleen die ene kleur te deleten en als die kleur gebruikt wordt in je opmaak vraagt indesign of je hem wil vervangen voor een andere kleur.[/quote:7115c56435]
Perfect, niet helemaal wat ik bedoel want ik zou de kleur wel willen behouden maar in dit geval toch de oplossing.
Bedankt.
Dit vervangt alle magenta text door gele text kan in het hele document, seclect of artikel gedaan worden
[img:564c267b09]http://www.kringgroep-kennemerland.nl/images/vervang.jpg[/img:564c267b09]
DANK 8)
@nemcis
wel een handige optie
alleen werkt het alleen op tekst
en niet op kleurvlakken
[quote:c11fa688f3="behappy"]@nemcis
wel een handige optie
alleen werkt het alleen op tekst
en niet op kleurvlakken[/quote:c11fa688f3]
op kleurvlakken ook en ook op kaders als je die via object-styles een kleur meegeeft, kun je ook in 1 x alle kaderrander/kleurvlakken omzetten naar een andere kleur