2 iphones 1 apple id bij gebeld worden gaan beide iphones over

Ik heb een vraag. Mijn öude Iphone 5 heb ik aan mijn vrouw gegeven en ikzelf heb een nieuwe Iphone 5S genomen.
Nu is het zo dat als wij op hetzelfde wifi kanaal zijn, en er wordt bv naar mijn iphone 5S gebeld, dan gaat ook bij mijn vrouw op de Iphone 5 de telefoon over.

Als ik op mijn werk ben ( dus ander wifi adres) dan gebeurt dat niet.

Wel hebben wij beide telefoons op 1 apple ID.

Weet iemand hoe ik dit kann veranderen zodat allen bij het gebelde nummer de iphone overgaat?

Je moet de functie handoff even uitzetten.

Instellingen -> algemeen -> handoff -> uitschakelen

Maar eigenlijk ligt het probleem bij dat jullie een gezamenlijk account hebben, ideaal zou zijn om gewoon allebei je eigen account te gaan gebruiken. Dit gaat in de toekomst veel verwarring veroorzaken anders.

bbqwerty

Als je je Apple ID gebruikt voor apps te delen kan je ook Delen met het gezin aanzetten zodat je partner ook nog alle apps kan gebruiken.

Dat kan alleen als je een credit card hebt en niet iedereen heeft een ‘ik-laat-mij-oplichten’ kaart.

[quote=Imade]
Dat kan alleen als je een credit card hebt en niet iedereen heeft een ‘ik-laat-mij-oplichten’ kaart.[/quote]

Niet iedereen die een CC heeft kan er mee omgaan, bedoel je.

Second that…

Wij hadden dit probleem ook maar de oplossing is:

1. Instellingen
  2. Facetime
  3. Via mobiel netwerk iPhone uitzetten!

Enige tijd geleden had ik hier ook last van en als gedaan wat hierboven staat. resultaat probleem opgelost. nu heb ik IOS 9.0.1 geïnstalleerd en heb ik er weer last van zowel handoff als FaceTime goed gezet maar probleem blijft bestaan als ze mij bellen komt het gesprek ook bij mijn vrouw op de telefoon binnen. Iemand een idee wat ik n moet doen?

Je moet naar instellingen> telefoon> bel via andere apparaten en dat op beide iPhone’s uitzetten

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem, zie mijn andere bijdrage. Ik kan bovengenoemde opties echter nergens vinden…

“Bel via andere apparaten uitzetten”

“FaceTime-via mobiel netwerk iPhone uitzetten”

…en mijn iPad (FaceTime) gaat ook over, ook als ik in de FaceTime instellingen het vinkje bij het nieuwe mobiele nummer weg haal…

Probeer eens
Instellingen> algemeen> handoff> Handoff uit.
Als dat niet werkt weet ik het niet.