2 iPods op 1 Mac, mag dat ?

Mijn broer en ik hebben allebei een Mac, en een iPod...

soms breng ik wel eens wat bestanden naar hem, via de iPod, maar als we heb aansluiten krijgen we een waarschuwing van iTunes dat dit niet de originele iPod is die bij mijn broers iTunes “hoort”…

Nu wil ik voor mijn vriendin ook een iPod kopen, maar kan ik dus eigelijk wel 2 iPods aansluiten en synchroniseren op dezelfde Mac zonder problemen?

Groetjes en alvast bedankt…

Ja, dat is helemaal geen probleem zelfs!

je moet alleen zorgen dat de automatische synchronisatie in iTunes uit staat,.. anders worden MP3's die niet op die computer staan van de iPod gewist.. vink dus in iTunes bij de iPod voorkeuren aan "als firewire harde schijf gebruiken" (ofzoiets)

HS-L

Ik blij, denk ik dat mijn vrienin eerdaags een 2e hands iPod kan kopen, en ik een nieuwe! :P

Vraag ik me alleen wel af waar die waarschuwing op slaat die mijn broers Mac gav toen we mijn iPod aansloten… :frowning:

Dat komt omdat hij zijn iPod voor het laatst gesynct heeft met zijn eigen mac. Dan is de lijst van zijn iPod gelijk aan die van zijn iMac.

Als hij dan aansluit op jouw iMac, geeft hij aan dat de lijst van de iPod hoort bij een andere mac, en vraagt hij of deze lijst verwijderd mag worden, en vervolgens de lijst van de iMac waar hij dan aan vast zit erop mag gooien…

Als je twee iPods hebt kun je die gewoon syncen met (een) iMac, maar zodra je een iPod op een andere mac aansluit, krijg je weer dezelfde melding.

Het is mij nu geheel duidelijk... dank jullie wel! :D

MAAR… nu ik toch allemaal iPod vragen aan het stellen ben: is het mogenlijk om een Mac-iPod naar een DOS-format te formateren, zodat hij op een PC kan worden gebruikt als firewire harddisk?

Leuk he? al die vragen… :oops:

ik neem aan dat je de oude bedoelt..

eh ja gewoon de windows restore draaien op een windows machine…
en die doet het ook op de mac maar is dan langzamer,…

wat je ook kunt doen is het programmatje macdrive kopen voor windows,… dan kan je mac geformateerde drives gewoon lezen.

HS-L

p.s. de nieuwe doet het zoiezo op beide systemen

[quote:bab4635ec0="HS-L"]ik neem aan dat je de oude bedoelt..

eh ja gewoon de windows restore draaien op een windows machine…
en die doet het ook op de mac maar is dan langzamer,…

wat je ook kunt doen is het programmatje macdrive kopen voor windows,… dan kan je mac geformateerde drives gewoon lezen.

HS-L

p.s. de nieuwe doet het zoiezo op beide systemen[/quote:bab4635ec0]
Euh, ik neem aan dat je met de “oude” iPods de iPods bedoelt die de knoppen om het wiel heen hebben zitten?

Ik heb gisteren de trial versie van Macdrive geprobeerd, maar op de PC wou die m’n iPod niet openen… lastig.

Even voor de duidelijkheid, waarom ik dit wil doen: op de PC van mijn vriendin staan een aantal heeeele grote bestanden die ik naar mijn Mac wil trekken, aangezien de PC nog geen DVD writer heeft, wou ik mijn iPod tijdelijk als FireWire Harddisk gebruiken en na afloop de iPod weer terugzetten naar zijn originele staat, dit alles omdat ik effe niet meer de centen heb voor een externe HD voor mijn vriendin…

staan de computers bij elkaar in de buurt??

HS-L

*(en ja met de oude bedoel ik die met de knoppen eromheen)