2 kleine vraagjes ?

* Is het mogelijk geen iconen (volledig geen, dus ook niet van men harddisk) op men bureaubald te hebben ?

• Waarom doet finder altijd zo moeilijk, dat instelling die voor ‘alle mappen’ gelden toch steeds weer enkele mappen niet aanpast ?

Finder -> voorkeuren

Daar kan je kiezen wat je op je bureaublad wilt.

de andere vraag weet ik niet.

groeten

voor de eerste: gebruik resedit. (pas op als je wieniig verstand van je Apple hebt, dit programma kan een hoop, ook vernielen!) -> get info for folder ->vink visible uit en voila!

[quote:0c49e01b53="REDbijOSX"]voor de eerste: gebruik resedit. (pas op als je wieniig verstand van je Apple hebt, dit programma kan een hoop, ook vernielen!) -> get info for folder ->vink visible uit en voila![/quote:0c49e01b53]

dus waarom zou je het gebruiken als er een functie speciaal voor gemaakt is in osx? Och ja, er zijn altijd mensen die, zelfs als ze weten dat het ergens file is, er gewoon inrijden. Ook al is er een alternatief!!

[quote:1078631ed1="spac-e-jay"]Finder -> voorkeuren

Daar kan je kiezen wat je op je bureaublad wilt.

de andere vraag weet ik niet.

groeten[/quote:1078631ed1]

bedankt !

1) In de voorkeuren van de Finder (niet de System Preferences) kan je de drie dingen bovenaan in het eerste tabblad uit vinken. Dan heb je al geen disks, DVD's, servers etc op je desktop. Voor de rest moet je er gewoon niets op doen. Een venster openen van je root folder (lees: je computer) doe je met Shift - Appel - C.

1. Als een weergave-instelling op een aantal mappen niet werkt, betekent dat dat je voor die map ooit de instelling verandert hebt. Je koppelt hem weer aan de standaardinstelling door na Appel - J (View Options) bovenin te klikken op “All windows”.

[quote:6a8333df80="REDbijOSX"]voor de eerste: gebruik resedit. (pas op als je wieniig verstand van je Apple hebt, dit programma kan een hoop, ook vernielen!) -> get info for folder ->vink visible uit en voila![/quote:6a8333df80]

… lijkt me vrij lastig, een onzichtbare hardisk :?

Heerlijk, iconenvrije desktop. Heb ik ook al een paar weken, als ik :apple: - N doe dan komt er toch een navigatievenster. Dus dan maakt het niet uit of jeop icoon dubbelklikt of dat je appel-N doet. En bovendien als ik vanuit een programma op dat finder-icoon druk in dock verschijnt in finder ook die navigatievenster.