2 LCD schermen op G5?

Vraagje, ik heb twee LaCie Photon19Vision LCD schermen gekocht, voor gebruik op mijn G5. Nu heeft die G5 twee verschillende connectoren op de achterkant en LaCie levert voor 1 van die connectoren een kabel die past.

Ik heb dus een verloopstuk nodig voor dat andere scherm, maar hoe heet dat?

Ik zie allerlei termen als DVI, ADC en VGA maar ik heb geen flauw idee wat wat is. Kan iemand mij helpen?

Als je van achteren tegen de G5 aankijkt, past in de linker monitor-ingang het bijgeleverde LaCie kabeltje wel, maar dus niet in de linker.

Bij voorbaat dank!

Boele

Het zijn verschillende connectoren VGA & DVI worden ook door PC's gebruikt VGA DVI (Digital Video Interface) ADC (Apple Display Connector) Bij de levering van je G5 zat als het goed is al een DVI naar VGA verloopstuk, dus op de DVI kun je al 1 monitor aansluiten. (achterop gezien de linker aansluiting) Voor die andere heb je dus een ADC naar VGA verloopstuk nodig. Ik hoop dat ze die hebben meegeleverd en niet nog een DVI naar VGA.

Ik heb nergens kunnen vinden wat voor uitgang die schermen hebben (VGA of DVI) maar als ze DVI uitgangen hebben, dan kun je er één zonder verloopstuk aansluiten, maar dan heb je nog wel altijd een ADC naar DVI of ADC naar VGA verloopstuk nodig voor die andere (de rechter aanluiting op de achterzijde)

volgens mij zit achter op de g5 een dvi en een adc aansluiting, de dvi is de kleinere (minderpins). de adc is voor apple schermen en daar zit stroom en usb bijin. wat jij waar schijnlijk nodig hebt is een adc (Apple Display Connector) to DVI verloop. zat mischien wel bij de g5 toen je hem kocht, anders is het een niet al te duur verloopstuk.

Jou Lacie monitor heeft gewoon een DVI aansluiting (te herkennen aan de hoekige vorm). Deze poort is ook aanwezig op jou G5. Verder zit er op de G5 een ADC poort (te herkennen aan de afgeronde hoeken). Hiervoor kun je een verloopstuk bestellen. Ik zou dan kiezen voor ADC-->DVI, omdat je dan in een digitaal signaal blijft. Wanneer je kiest voor ADC-->VGA dan zul je dit zeker merken in beeldkwaliteit.

Deze kabeltjes kosten iets van €20,-- geen grote kosten dus. Ze zijn eenvoudig te bestellen op onlinewinkels zoals www.macwinkel.nl. Daar zijn ze meestal goedkoper als in de erkende appel stores.

Succes ermee!

MacPat

Heren (dames ook!),

Hartelijk dank voor de snelle en duidelijke antwoorden

Zoals ik het nu begrijp heefft LaCie dus DVI kabels bijgeleverd (want ze passen direct in de linker aansluiting op de G5, dus zonder het door Apple bijgeleverde verloopstukje te hoeven gebruiken).

Ik heb dus inderdaad een DVI naar ADC verloop nodig, want ik wil wel op beide schermen dezelfde kwaliteit.

20 euro is wat positief. Bij Apple.nl kost die kabel (inclusief verzendkosten) 59,38 euro (dat is dus meer dan 130 gulden voor een verloopkabeltje??? BELACHELIJK)

Maar nogmaals dank voor de antwoorden!

Boele

Aan SCD,

Hoe bevallen de lacie’s in vergelijking tot een goed CRT scherm? Van groot belang is de kleurweergave na calibratie? Werk nu ook op een Barco voor de eindafwerking. Wil andere monitor voor in de studio tijdens de opname’s met HighEnd digitale (achterwand) camera. Of daar toch voor een CRT LaCie 19" kiezen?

Nou, ik kan weinig zeggen over de kleurweergave van de schermen.

Ik gebruik ze voor 99% voor audioverwerkings-software (Logic Pro). Correcte leurweergave doet er bij mij dus niet zoveel toe.

Sorry.

Groet, Boele