2 Mac's verbinden via FireWire

Ik heb een eMac (met internetverbinding) en een iMac (zonder internetverbinding) staan. Nu wil ik middels een FireWire-kabel beide Mac's op het internet krijgen. Dus zonder een router of switch. Dit schijnt mogelijk te zijn, maar ik heb er absoluut geen verstand van. Wel zie ik onder 'netwerk' op de iMac dat hij communiceert met de eMac, maar internet blijft uit. Ook onder 'delen' heb ik volgens mij alles in orde. Ook kan ik bestanden van de ene in de andere Mac bekijken. Ik heb zelf de indruk dat ik iets vergeet of iets ergens moet inschakelen, omzetten of wat dan ook. Wie kan mij hierbij helpen?

Ciao,

Dirkey :apple: user

Je moet een nieuwe netwerkpoort aanmaken in je systeemvoorkeuren/netwerk/configuratie netwerkpoorten en dan kies je voor Firewire en kies voor dhcp,

voer dit uit op beide macs en dan zou je zo plop plop verbinding moeten hebben, dan kan je eventueel de internet verbinding die je hebt op een van de macs nog delen via delen/internet/internetdeling

Moet ik dan de aangevinkte "interne modem en ingebouwde ethernet" uitschakelen? Vreemde is dat op de iMac (zonder internet) bij systeemvoorkeuren/netwerk staat: "verbonden via ingebouwde firewire".

Dirkey :apple: user

Dat is wel een idee om misverstanden te voorkomen , dan heb je alleen geen internet natuurlijk.

Ik geloof zelfs als je internetdelen aanzet dat er geen bestandsdeling mogelijk is tussen de macs

Ik heb alles aangegeven in beide Mac's zoals je aangeeft. In de iMac bij netwerk/netwerkstatus is het lampje groen bij Ingebouwde FireWire met daarbij de opmerking: "Ingebouwde firewire is momenteel actief en heeft het IP-adres (nr. vermeld) U bent verbonden met het internet via ingebouwde firewire." Toch kan ik geen website's openen.

Dirkey

Heb je de internetdeling aanstaan? Je moet dan hebben "Deel de verbinding via Ingebouwd Ethernet" "Met computers die gebruik maken van FireWire"...