2 Mac's verbinden via FireWire

Ik heb een eMac (met internetverbinding) en een iMac (zonder internetverbinding) staan. Nu wil ik middels een FireWire-kabel beide Mac's op het internet krijgen. Dus zonder een router of switch. Dit schijnt mogelijk te zijn, maar ik heb er absoluut geen verstand van. Wel zie ik onder 'netwerk' op de iMac dat hij communiceert met de eMac, maar internet blijft uit. Ook onder 'delen' heb ik volgens mij alles in orde. Ook kan ik bestanden van de ene in de andere Mac bekijken. Ik heb zelf de indruk dat ik iets vergeet of iets ergens moet inschakelen, omzetten of wat dan ook. Wie kan mij hierbij helpen?

Ciao,

Dirkey :apple: user

Je moet een nieuwe netwerkpoort aanmaken in je systeemvoorkeuren/netwerk/configuratie netwerkpoorten en dan kies je voor Firewire en kies voor dhcp,

voer dit uit op beide macs en dan zou je zo plop plop verbinding moeten hebben, dan kan je eventueel de internet verbinding die je hebt op een van de macs nog delen via delen/internet/internetdeling

Moet ik dan de aangevinkte "interne modem en ingebouwde ethernet" uitschakelen? Vreemde is dat op de iMac (zonder internet) bij systeemvoorkeuren/netwerk staat: "verbonden via ingebouwde firewire".

Dirkey :apple: user

Dat is wel een idee om misverstanden te voorkomen , dan heb je alleen geen internet natuurlijk.

Ik geloof zelfs als je internetdelen aanzet dat er geen bestandsdeling mogelijk is tussen de macs

Ik heb alles aangegeven in beide Mac's zoals je aangeeft. In de iMac bij netwerk/netwerkstatus is het lampje groen bij Ingebouwde FireWire met daarbij de opmerking: "Ingebouwde firewire is momenteel actief en heeft het IP-adres (nr. vermeld) U bent verbonden met het internet via ingebouwde firewire." Toch kan ik geen website's openen.

Dirkey

Heb je de internetdeling aanstaan? Je moet dan hebben "Deel de verbinding via Ingebouwd Ethernet" "Met computers die gebruik maken van FireWire"...

Werkt het dan nog niet, dan zet je maar eens de ingebouwde Firewall helemaal uit. Ik heb mijn verbinding namelijk ook eens willen delen. Alles zag er goed, helemaal goed ingesteld, maar het wilde maar niet werken toen zette ik de firewall uit en werkte het opeens wél.

Veel succes!!

Is het dan niet tricky om de firewall uit te schakelen?

[quote:753995bc06="Dirkey"]Is het dan niet tricky om de firewall uit te schakelen?[/quote:753995bc06]

Nee.

[quote:8c74a34d00="Dirkey"]Is het dan niet tricky om de firewall uit te schakelen?[/quote:8c74a34d00]

Nee, waarschijnlijk heeft je router/modem ook een Firewall, dus dat maakt echt niet uit.

En wat zou het uitmaken als je het maar heel even doet? Dan weet je tenminste wat het probleem is.

Helaas, ook deze poging mocht niet baten. Firewall op beide Mac's uitgezet (in Delen toch?) maar geen verbinding met internet. TCP/IP geeft aan dat ik wel verbinding heb. Moet ik niet iets in die lijst bij Proxy aanvinken?

Dirkey :apple:

[quote:aea6dd3f59="Dirkey"]Moet ik niet iets in die lijst bij Proxy aanvinken?[/quote:aea6dd3f59]

Nee, waarschijnlijk niet. Ik heb daar destijds ook niets aan hoeven te doen/veranderen.

Ik zal het een checken met mijn computers(dan wel niet met firewire, maar met een gewone netwerkkabel)

Weet je trouwens wel zeker dan je KUNT internetten met een FireWire kabel? Het lijkt mij namelijk een beetje vreemd… Maar goed, ik weet ook niet alles :wink:

normaal moet zoiets perfect lukken,

gewoon de firewirekabel inpluggen en in delen >internet> de manier waarop je verbinding maakt(via airport of via ingebouwd Ethernet) slecteren in de dropdownlist en de de ingebouwd Firewire aanvinken.

moest het niet mogelijk zijn om internet te delen via firewire zou apple firewire er niet bij hebben gezet bij internet delen.

verder moest er absoluut nix veranderd worden
als het niet lukt alles terug eens zetten op wat het stond en de 3 dingen hierboven doen.