2 monitors op een G5 dual processor

He Hallo, Heb gisteren een 23 inch aangesloten op mijn G5 via DVI. Echter wil ik mijn oude 20 inch Lacie scherm graag koppelen aan mijn systeem zodat ik 2 schermen kan benutten (dual view), Kan dit, is dit mogelijk? Beide monitoren beschikken over een DVI en een analoge aansluiting. Ik draai Panther 10.3.9 - 2x 2GHz - 1.5 GB DDR!

Greets MG :smiley:

ja dat kan. Als je de juiste kabels/aansluitingen hebt.

dat zijn van die dingen, die vraag je niet, die ga je toch lekker zelf proberen. :wink:

Tuurlijk is dit mogelijk, gewoon eraan hangen en dan in je system prefs naar beeldschermen gaan om daar de verdere instellingen te finetunen naar je voorkeuren.

grtz.

[quote:4b1ea23b71="Rudi Mentair"]ja dat kan. Als je de juiste kabels/aansluitingen hebt.

dat zijn van die dingen, die vraag je niet, die ga je toch lekker zelf proberen. :wink:[/quote:4b1ea23b71]

Dat vraag je niet?.. daar is toch een forum voor.
Tuurlijk ben ik bezig geweest het eerst zelf te ontdekken, maar helaas, krijg het niet voor elkaar!
Ik heb de 23 inch met een DVI kabel op mijn G5 aangesloten,
vervolgens heb beide monitors met een analoge kabel verbonden.
Via Detecteer beelscherm zou ik toch beeld moeten hebben, echter krijg ik geen beeld.
Dit is de reden van mijn vraag :wink:

ah, juist dan snap ik de vraag, je zei er niet bij dat het niet lukte

je moet beide op je videokaart aansluiten, en niet de 2e monitor aan de 1e.

Je hebt toch 2 DVI poorten en 2 DVI connectors (elk van een scherm). dan is het toch gewoon plug 'n play...?

[quote:37f4e434ac="Rudi Mentair"]ah, juist dan snap ik de vraag, je zei er niet bij dat het niet lukte

je moet beide op je videokaart aansluiten, en niet de 2e monitor aan de 1e.[/quote:37f4e434ac]

Mijn systeem heeft een GeForce 6600 kaart (One single-link DVI and one dual-link DVI)
Moet ik niet een Quadro FX 4500 hebben? (Two dual-link DVI) kaart!
Waar is de andere aansluiting voor naast mijn video?

:?

Hiero LaCie 22 inch en Acer 17 inch op G5. Werkt zonder problemen. Alleen 2 verloopstekkertjes nodig.

ik weet niet precies wat One single-link DVI and one dual-link DVI precies voor een aansluitingen zijn.

mijn g4 had een kaart met een vga en een (ik geloof) apple aansluiting. ik was klaar met 1 verloopje naar de monitor die ik er bij wou hangen.

Dus als je 2 aansluitingen heb wellicht een verloopje voor de ander kopen, en anders inderdaad een videokaart met 2 uitgangen kopen.

Op je videokaart (achteraan je mac) heb je 2 aansluitingen om een scherm aan te sluiten, die zien er identiek uit. Of ze single link of dual link zijn, daar heb je niets aan. Een dual link heb je enkel nodig om een 30" te kunnen aansluiten.

Sluit bijv je 23" aan op je linkse DVI, en je lacie op je rechtse DVI.

Hang dus GEEN kabel tussen je 2 schermen, zo werkt het niet.
Ga dan naar je schermvoorkeuren in de systeemvoorkeuren, en kies “detect displays”. Als het goed is zal je nu op beide monitoren beeld krijgen en kan je dan nog gaan instellen welke de primaire is etc.

Veel succes

[quote:9c2463f918="MacFries"]Hiero LaCie 22 inch en Acer 17 inch op G5. Werkt zonder problemen. Alleen 2 verloopstekkertjes nodig.[/quote:9c2463f918]

Oke,… maar hoe ziet een verloopstekkertje er dan uit die ik moet hebben.

Gr. MG :?

Een dual link aansluiting kun je hier wel voor gebruiken alleen moet je dan een kabeltje kopen die de dual splitst in 2 single aansluitingen !

[quote:5b86be112a="klaus"]Op je videokaart (achteraan je mac) heb je 2 aansluitingen om een scherm aan te sluiten, die zien er identiek uit. Of ze single link of dual link zijn, daar heb je niets aan. Een dual link heb je enkel nodig om een 30" te kunnen aansluiten.

Sluit bijv je 23" aan op je linkse DVI, en je lacie op je rechtse DVI.

Hang dus GEEN kabel tussen je 2 schermen, zo werkt het niet.
Ga dan naar je schermvoorkeuren in de systeemvoorkeuren, en kies “detect displays”. Als het goed is zal je nu op beide monitoren beeld krijgen en kan je dan nog gaan instellen welke de primaire is etc.

Veel succes[/quote:5b86be112a]

Tanxs voor je reactie, echter is mijn rechter aansluiting is niet hetzelfde als de linker.
De rechter connector heeft afgeronde hoeken (meer een ovaal), een DVI heeft een rechthoekige aansluiting.

Begrijp je wat ik bedoel?

Gr. MG :roll:

[quote:3fda50ab94="MG1"][quote:3fda50ab94="MacFries"]Hiero LaCie 22 inch en Acer 17 inch op G5. Werkt zonder problemen. Alleen 2 verloopstekkertjes nodig.[/quote:3fda50ab94]

Gr. MG :?[/quote:3fda50ab94]

Je zegt dat je op beide schermen een DVI-aansluiting hebt? Dan moet je helemaal geen verloopstekkertje gebruiken. Gewoon aansluiten

[quote:ecd0373bb3="Richard5"]Een dual link aansluiting kun je hier wel voor gebruiken alleen moet je dan een kabeltje kopen die de dual splitst in 2 single aansluitingen ![/quote:ecd0373bb3]

Dat klopt helemaal niet! Een dual link is er enkel en alleen om een scherm met hogere resolutie aan te kunnen sturen, 30" dus. Je moet die dus NIET splitsen.

[quote:b909de9bb2="MG1"]

Tanxs voor je reactie, echter is mijn rechter aansluiting is niet hetzelfde als de linker.
De rechter connector heeft afgeronde hoeken (meer een ovaal), een DVI heeft een rechthoekige aansluiting.

Gr. MG :roll:[/quote:b909de9bb2]

Bedoel je nu de rechterconnector op je videokaart?

Indien ja, dan zal uw rechterconnector een ADC-connector zijn. En dan heb je een ADC naar DVI connector nodig om uw 2e beeldscherm te kunnen aanspreken. Deze zijn te koop bij de Apple dealers en ook online.

edit : deze dus op de online store

[quote:4b9a1bc090="klaus"][quote:4b9a1bc090="MG1"][quote:4b9a1bc090="MacFries"]Hiero LaCie 22 inch en Acer 17 inch op G5. Werkt zonder problemen. Alleen 2 verloopstekkertjes nodig.[/quote:4b9a1bc090]

Gr. MG :?[/quote:4b9a1bc090]

Je zegt dat je op beide schermen een DVI-aansluiting hebt? Dan moet je helemaal geen verloopstekkertje gebruiken. Gewoon aansluiten[/quote:4b9a1bc090]

Beide schermene hebben inderdaad DVI echter mijn G5 heeft achter geen "dezelfde " DVI coonnectors, zie mijn reactie eerder naar jou!

[quote:f8cd6be504="klaus"][quote:f8cd6be504="MG1"]

Gr. MG :roll:[/quote:f8cd6be504]

Bedoel je nu de rechterconnector op je videokaart?

Indien ja, dan zal uw rechterconnector een ADC-connector zijn. En dan heb je een ADC naar DVI connector nodig om uw 2e beeldscherm te kunnen aanspreken. Deze zijn te koop bij de Apple dealers en ook online.

edit : deze dus op de online store[/quote:f8cd6be504]

Yep thats it!, heb inderdaad een ADC naar DVI connector nodig!
Tanxs, ga hem meteen bestellen!!!
:smiley: :wink:

Je hebt ook ADC naar analoge… is een stuk goedkoper! (ga de 2e kleinere monitor toch alleen maar gebruiken voor mij pallets), maar tanxs anyway!

Prima, maar wat ik me wel afvraag. Die 6600 kaarten, werden die niet geleverd op de dual en single core G5's? Hoe kan dat dan dat je 10.3.9 erop draait? Die machines worden standaard geleverd met Tiger.

Allicht heb je u vergist van videokaart type? Hoe dan ook, het zal een ADC connector zijn op je kaart.

Veel plezier

[quote:b13c8e6dff="klaus"][quote:b13c8e6dff="Richard5"]Een dual link aansluiting kun je hier wel voor gebruiken alleen moet je dan een kabeltje kopen die de dual splitst in 2 single aansluitingen ![/quote:b13c8e6dff]

Dat klopt helemaal niet! Een dual link is er enkel en alleen om een scherm met hogere resolutie aan te kunnen sturen, 30" dus. Je moet die dus NIET splitsen.[/quote:b13c8e6dff]

Sorry hoor, maar ik heb hier (op kantoor) meerdere Dell machines staan met een dual link aansluiting die gesplitst zijn om 2 monitoren aan te hangen ! DVI op een PC is volgens mij hetzelfde als een DVI op een Mac.