2 probleempjes met hardware

Sindskort heb ik er een G5 (2x2ghz, OS 10.4.1) erbij, heb ooit wel eens met een mac gewerkt maar ik weet er echt heel weinig vanaf.

In principe werkt alles hardstikke goed, heb alleen 2 probleempjes met hardware icm OS en Software.

-Ik heb een Inkjet 2800 printer, deze werkt goed.
Alleen ipv een usb2 verbinding kan ik er alleen maar er een usb verbinding mee maken.
Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen?

-Om te backuppen gebruik ik een iomega rev 35/90 usb2, deze is wel usb2 verbonden.
Alleen ik krijg het niet voor mekaar om de hardwarecompressie aan te krijgen, zodat ie 90gb backupt ipv 35gb, ik gebruik nu Imbackup.
Weet iemand anders een freeware backup programma waar je wel compressie kunt aanzetten?

Alvast bedankt

Bij een printer wordt (bij mij niet in ieder geval) meestal niet weergegeven of het een USB 1.1 of een USB 2.0 verbinding is, en volgens mij kan je dit ook niet aanpassen. Wat betreft het Iomega backup systeem, gebruik je het programma wat bij de drive geleverd werd? Want dat is meestal wel het beste met stuurprogramma's/compatibiliteit.

Wel bijzonder dat je meteen een dual 2 GHz G5 koopt als “beginnende” Mac gebruiker :stuck_out_tongue:

Tiger geeft aan dat de verbinding tussen printer en mac en 12mbps usb verbinding is, dus het kan zijn dat deze melding niet klopt en dat de mac en de printer wel usb2 verbonden zijn?

Bij de rev drive zat helaas geen software voor de mac, de drivers kon ik wel gewoon downloaden.
Ik zal de vraag anders eens bij iomega voorleggen.

De G5 is aangeschaft voor een dtper die voor ons werkt, alleen ik ben degen die dat ding onderhoud en heeft geinstalleerd, daarom dat we een redelijke dikke mac hebben aangeschaft

Van die printer weet ik het niet, voor het backupen heb ik misschien een idee. Als je draait onder Tiger krijg je Automator erbij. Ik denk dat het mogelijk is om het zo in te stellen dat je eerst comprimeer met Stuffit en het dan naar schijf schrijft.

Volgens mij wordt bij een usb printer niet aangegeven of de verbinding usb1 of usb 2 is. En volgens mij kan je dit ook niet wijzigen.