2 schermen aansluiten

Kan iemand mij vertellen hoe ik in osx 2 beeldschermen werkzaam krijg op 1 G4

In OS 9 werkt het wel en als ik over schakel naar X dan werkt nog maar 1 scherm

HELP

Eerst maar eens naar systeemvoorkeuren en dan naar Beeldschermen. Kijk even wat daar ingesteld is.

Ik zie in osx maar 1 beeldscherm, kan verder niets instellen in os9 onder regelpanelen zie ik er wel 2

Ben ik iets vergeten ???

Wat voor beeldschermen zijn er aangesloten en wat is de versie van OsX?

[quote:9aeea8248e="baba"]Ik zie in osx maar 1 beeldscherm, kan verder niets instellen in os9 onder regelpanelen zie ik er wel 2

Ben ik iets vergeten ???[/quote:9aeea8248e]

Zover mijn ervaring reikt is het echt plug and play, heb het nooi onder 9 gebruikt (enkel 10.3) Welke tabladen zie je als je je instellingen van beeldschermen opent?

ik zie alleen de tabbladen beeldscherm en kleur en volgens mij moet dit beeldschermen zijn ??

Waarschijnlijk herkent jouw osX één aanlsuiting dan niet, er zou namelijk ook 'rankschikking' bij de tabbladen moeten staan. Kijk even bij 'over deze mac' onder het appeltje linksboven (systeemprofiel), en klik dan 'meer info'. vervolgens bij 'Hardware' PCI?AGP-kaarten. Wat staat daar?

daar staat het volgende

Kaart type bus sleuf
GA7 display pci J9
ATY, rage128 display pci J12

Er worden dus volgens mij twee displays weergegeven, klopt dat? Dan herkent het os ze dus wel. Je kunt eventueel nog even op GA7 display pci J9 en ATY, rage128 display pci J12 klikken, krijg je wat meer informatie (reslolutie en zo). Heb je ze wellicht op twee verschillende videokaarten aangesloten? Misschien dat één van die kaarten niet wordt ondersteund... Je kunt even kijken op http://guide.apple.com/uscategories/hwdisplay.lasso en daar de naam van de videokaarten intypen. Misschien wordt je er wijzer van... succes, ik moet nu weg.