2 schermen als één ?

Goeiemorgen allemaal,

Probleem: Ik heb op mijn G4 een tweede beeldscherm aangesloten ( mijn vroegere Apple 21" display) op dezelfde kaart .
De bedoeling is om het tweede scherm te gaan gebruiken als kleurcontrole, iets wat bij mijn formac 20" niet zo goed lukt.
Ik had verwacht dat ik dus in het extra scherm een venster van fotoschop kon zetten maar dat lukt niet. Eigenlijk heb ik twee maal hetzelfde scherm. Kan bv niet met de cursor van het ene in het andere scherm gaan.

Hoe moet dat eigenlijk ???

THX

Je schermen staan 'ge-mirrored' zoals dat heet... Of 'synchrone weergave...' in het Nederlands.

Zet dit uit en je krijgt twee afzonderlijk van elkaar te gebruiken displays :smiley:

Succes

Is kleurcontrole op twee zo verschillende beeldschermen (en dan nog naast elkaar) wel verstandig?? Ik weet niet hoe betrouwbaar de weergave moet zijn, maar een LCD/TFT en een niet heel fris CRT-scherm op één videokaart zijn voor zover mijn kennis reikt niet goed afzonderlijk te calibreren.

Overigens ondersteunen de oude ATI-kaarten (g4 gigiabit) geen twee beeldschermen, die geven via beide poorten hetzelfde beeld en moet je er een ATI radeon 700PCI bijkopen om een tweede monitor een eigen beeld te laten geven.

Kan je wel twee verschillende beelden krijgen terwijl je op één kaart bent aangesloten? Of heb je een speciale videokaart geinstalleerd?

In mijn scherm voorkeuren zie ik niets wat wijst op de mogelijkheid om een instelling zoals " mirrored" bij te stellen ??

De beste optie lijkt me idd. een tweede videokaart te installeren. Zo hou je de twee displays echt fysiek gescheiden en krijg je ook geen problemen met je LUT.

Daarnaast ben ik het met Deskman eens… Een 21" Apple display is op dit moment, in het gunstigste geval 4 jaar oud. Je raakt hiermee al aan de leeftijdsgrens voor een soortgelijk crt-scherm.
Dit wil niet zeggen dat je scherm “af” is… Alleen voor kritische kleurcontrole zou ik het niet meer willen gebruiken.

Investeer dan liever zo’n €350,-- euro in een LaCie 19" Electron Blue IV. Je krijgt hier een ontzettend mooi scherm voor relatief weinig geld voor terug. Deze schermen zijn erg mooi te calibreren.

Succes

Ga naar <beeldschermen> in <systeemvoorkeuren> en kijk daar wat rond!

JV

[quote:0fb37a06f9="tridee"]In mijn scherm voorkeuren zie ik niets wat wijst op de mogelijkheid om een instelling zoals " mirrored" bij te stellen ??[/quote:0fb37a06f9]

Ook niet hier: [img:0fb37a06f9]http://homepage.mac.com/elianminderhoud/filechute/display.gif[/img:0fb37a06f9]

Kijk even in je systeemprofiel wat voor een kaart je hebt...

Mijn G4 450 dual kan best twee schermen in mirror laten draaien, maar is geen tweekanaals. Dus geen twee verschillende beeldschermen. Daarvoor moet je een (dure) nieuwe AGP-kaart kopen of de eerder genoemde Radeon 7000 PCI kaart voor ‘erbij’

Nee Elian,

Ook daar zie ik alleen de keuze tussen enkele schermresoluties !

En mijn kaart is een Gforce 2 MX

[quote:07afa52c96="tridee"]En mijn kaart is een Gforce 2 MX[/quote:07afa52c96]

Er zijn Gforce 2 MX kaarten met en zonder TwinView… De problemen die je ondervindt zijn hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het feit dat je dus een kaart zonder TwinView hebt.

Koop dan een ATI Radeon 7000 Mac Edition.

[quote:05a121bcd2="Elian"][quote:05a121bcd2="tridee"]En mijn kaart is een Gforce 2 MX[/quote:05a121bcd2]

Er zijn Gforce 2 MX kaarten met en zonder TwinView… De problemen die je ondervindt zijn hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het feit dat je dus een kaart zonder TwinView hebt.

Koop dan een ATI Radeon 7000 Mac Edition.[/quote:05a121bcd2]

ik heb zo’n gforce 2 mx twinview! kan ik dan 2 schermen aansluiten misschien?
en zie ik dan 2 keer hetzelfde? dan heeft het niet echt nut denk ik zo!